همشهری آنلاین: رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، شفاف‌سازی و دسترسی آزاد به اطلاعات را از اولویت‌های این دانشگاه عنوان کرد و گفت: تا پیش از این شفاف‌سازی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود نداشت اما سال آینده با راه‌اندازی سایت مجزا، پیوستن به سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات محقق می‌شود.

به گزارش ايرنا، علی‌اکبر ولایتی درباره عدم عضویت دانشگاه آزاد اسلامي در سامانه قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، بدون تشریح علت نپیوستن این دانشگاه به سامانه آن هم پس از گذشت 9 ماه، افزود: در سال جدید این مهم اتفاق مي‌افتد.

وی درباره ساز و کار شفاف‌سازی اطلاعات و عملکرد تمامی مسائل مربوط به این دانشگاه تصریح کرد: در راستای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، معاونت توسعه مدیریت و منابع و اداره کل پشتیبانی دانشگاه آزاد اسلامی نرم‌افزاری را تهیه و تعریف کرده که همه درآمدها و هزینه‌های دانشگاه آزاد اسلامی به صورت شفاف از طریق اطلاع‌رسانی این سامانه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی رویکردی اسلامی و انقلابی دارد همانگونه که در یک سال گذشته نیز بر اساس این رویکرد موضوعات را پیگیری و حرکت کرده است.

نزدیک به 9 ماه از زمان راه‌اندازی سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات می‌گذرد اما بر اساس گزارش‌های این سامانه، دانشگاه آزاد اسلامی هنوز به این سامانه نپیوسته است.

سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات حاکی از آن است که تا کنون شمار دستگاه‌های اجرایی بخش‌های دولتی و خصوصی پیوسته به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به 314 دستگاه رسید، در این میان سهم زیرمجموعه‌های وزارت علوم در اتصال به سامانه طی یک ماه گذشته قابل توجه بوده است.

کد خبر 401111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha