همشهری آنلاین: جرج لوکاس سازنده «جنگ ستارگان» کلنگ ساخت موزه یک میلیارد دلاری‌اش را به زمین زد.

سینما

به گزارش مهر به نقل از رویترز، موزه جرج لوکاس برای نگهداری یک مجموعه با ارزش شامل ۴۰ هزار قطعه نقاشی، طراحی و موارد مرتبط به فیلم ساخته می‌شود.

این مرکز هنری نزدیک دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در جنوب لس‌آنجلس و در جایی واقع شده که جرج لوکاس در آنجا به تحصیل در رشته فیلمسازی پرداخت. این موزه قرار است شماری از مجموعه‌های نقاشی، تصویرگری و هنرهای دیجیتالی فیلم‌های «جنگ ستارگان» را که سال ۱۹۷۷ از سوی لوکاس شروع شد نیز ارایه کند.

این موزه که توسط خود لوکاس دایر می‌شود موزه هنرهای روایی و مرکزی غیرانتفاعی است و انتظار می‌رود ساخت این موزه ۴ سال به طول انجامد.

«موزه روایت هنری» لوکاس ارایه کننده هنرهای سنتی و مردم پسند از جمله انیمیشن، هنرهای کمیک و دیجیتال خواهد بود و همچنین شامل فضایی برای غذاخوری، سینما، سالن‌ سخنرانی، کلاس درس و کتابخانه برای تحقیق عموم خواهد بود.

لوکاس در مراسم کلنگ‌زنی گفت: به همه اشکال هنر باور دارم و باور دارم که هر نوع هنر باید حق وجود داشته‌ باشد. فکر می‌کنم وجود چنین موزه‌ای که برای حمایت از همه هنرهای یتیم‌مانده که کسی نمی‌خواهد آن‌ها را ببیند و در عین حال هر کسی آنها را دوست دارد، ضروری است برای همین عمری در رویای ساخت این موزه بودم.

وی با تاکید بر این که هنرهای مردمی‌ دریچه‌ای بر جامعه و الهام‌بخش بسیاری است، گفت: چنین موزه‌ای ارایه‌کننده تاریخ و باورها خواهد بود.

لوکاس با همکاری ما یانسونگ آرشیتکت چینی طرحی فضایی و براق را که یادآور فضای زندگی آینده باشد در نظر گرفته‌ که به نوعی شبیه فضاهای موجود در «جنگ ستارگان» نیز هست.

نقطه تمرکز این موزه حدود ۳۰ هزار اثر شامل استوری برد، لباس‌ها، نوشته‌ها و ...  مربوط به «جادوگر شهر آز»، «کازابلانکا» و البته طبیعتا مجموعه «جنگ ستارگان» است.

خالق «جنگ ستارگان» شمار زیادی از یادگاری‌ها را از مجموعه هنری شخصی خودش به این موزه اهدا کرده است.

این در حالی است که امتیاز ساخت ادامه‌های «جنگ ستارگان» سال ۲۰۱۲ از سوی لوکاس به قیمت ۴ میلیارد دلار به والت دیزنی فروخته شد.

در ۲ سال اخیر ۲ شهر سانفرانسیسکو و لس‌آنجلس  برای این که میزبان این موزه شوند، تلاش زیادی کردند.

کد خبر 401003

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha