پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

«اقامت و اخذ ویزای اروپا و آمریکا فقط با پرداخت ۱۴میلیون تومان.» این، تبلیغات یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای است که تا حالا افراد زیادی را برای شکایت از آن به جرم کلاهبرداری راهی دادسراها کرده است.

ویزا

مجری برنامه خود را وکیل امور مهاجرت معرفی می‌کند و به این بهانه جیب افراد ساده‌لوح را خالی می‌کند.
به گزارش همشهری، متهم اصلی این پرونده به‌نام (ر)ساکن لس‌آنجلس است و گرداننده یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای. افرادی که در شهرهای مختلف ایران به دام این مرد گرفتارشده‌اند در دادسراهای مختلف کشور از او شکایت کرده‌اند اما وی همچنان در آن‌سوی مرزها در حال فعالیت است و هر روز بر تعداد شاکیان او افزوده می‌شود. یکی از این پرونده‌های قطور مربوط به این مرد در دادسرای ناحیه 12تهران تشکیل شده و ده‌ها نفر با حضور در دادسرا از متهم به جرم کلاهبرداری شکایت کرده‌اند.
یکی از شاکیان، مرد میانسالی است که چند وقت پیش با دیدن برنامه وی و تبلیغات اخذ ویزای فوری با قیمت پایین، وسوسه شد تا پسرش را برای ادامه تحصیل به اروپا بفرستد.

او در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: 2‌ماه پیش بود که به‌صورت اتفاقی به تماشای برنامه‌ای در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای نشستم. مجری برنامه مردی جوان بود که خودش را وکیل و مشاور امور مهاجرت معرفی می‌کرد. چنان خوب صحبت می‌کرد که وسوسه شدم تا آخر برنامه را تماشا کنم. او می‌گفت تنها با پرداخت 14میلیون تومان می‌توانید اقامت یکی از کشورهای اروپایی مانند سوئد، آمریکا، انگلستان یا حتی استرالیا و کانادا را دریافت کنید. وی ادامه داد: من خودم بازنشسته هستم اما یک دختر 27ساله و پسری 21ساله دارم که وقتی دیدم این وکیل ایرانی به راحتی می‌تواند اقامت یکی از این کشورها را بگیرد تصمیم گرفتم دختر و پسرم را برای ادامه تحصیل و کار به خارج از کشور بفرستم.

مرد میانسال هم مانند ده‌ها نفر دیگر فریب چرب زبانی‌های این مجری را خورده و میلیون‌ها تومان پولش را از‌دست داده است. او ادامه می‌دهد: اول تصمیم گرفتم پسرم را به اروپا بفرستم تا اگر شرایط او خوب بود، ‌پس از وی دخترم را هم به آنجا بفرستم. برای همین با شماره‌ای که پایین صفحه نوشته بود تماس گرفتم و موفق شدم با مجری صحبت کنم. او گفت در مرحله اول باید 7میلیون تومان به‌حساب یکی از افراد شرکت که رابط آنهاست و در ایران زندگی می‌کند ‌واریز کنم. پس از آن وعده داد که خودشان کارهای قانونی را انجام داده و به محض آماده شدن ویزا، باید 7میلیون تومان دیگر پول پرداخت ‌کنیم. در آخر هم وعده داد که به محض آماده شدن ویزا باید 28میلیون دیگر واریز کنم تا کارهای اجاره خانه و جورکردن کار را انجام دهد. من بی‌آنکه تحقیق کنم به راحتی فریب چرب زبانی‌های این مرد را خوردم و در مرحله اول 7میلیون تومان به شماره کارتی که به من اعلام کرده بود واریز کردم. کارت به نام زنی بود به اسم شهرزاد. چند روز پس از واریز این پول مجددا به آقای مجری زنگ زدم تا پیگیر ویزا شوم. او ‌این‌بار خواست تا همراه پسرم به سفارت سوئد در ارمنستان برویم. می‌گفت از سفارت وقت گرفته تا کارهای قانونی ویزا را انجام دهیم. ضمن اینکه به‌طور قاطع ‌گفت ویزا آماده شده است.

  • سفر میلیونی

مرد میانسال به همراه پسرش راهی ارمنستان شد، به امید اینکه آینده خوبی در انتظار فرزندش باشد. «وقتی به ارمنستان رسیدیم مقابل سفارت سوئد رفتیم. مجری گفته بود که رابط آنها جلوی در سفارت است و باید 5 میلیون تومان پول نقد در اختیار وی قرار دهیم و پس از گرفتن فرم وارد سفارت شویم.» وی ادامه داد: من و پسرم پس از پرداخت پول به شخصی که می‌گفت از طرف مجری شبکه‌ ماهواره‌ای است، وارد سفارت شدیم اما آنجا بود که متوجه شدیم همه وعده‌های او دروغ است. فردی که داخل سفارت بود می‌گفت هیچ اقدامی درخصوص اخذ ویزا صورت نگرفته و وقتی از سفارت خارج شدیم، ‌خبری از آن شخصی که می‌گفت منتظر ما می‌ماند نبود. مرد میانسال ادامه می‌دهد: بی‌نتیجه به ایران برگشتیم و من مجددا با شماره‌های مجری شبکه ماهواره‌ای تماس گرفتم اما او گفت با ویزای پسر شما موافقت نشده و پول هم پس داده نمی‌شود. این را گفت‌وگوشی را قطع کرد. بعد هم تمام شماره‌های ما را بلاک کرد. پسرم که خیلی عصبانی شده بود در سایت‌ها نام این مجری را جست‌وجو کرد و فهمیدیم که او با این شگرد افراد زیادی را فریب داده است. به همین دلیل برای شکایت به دادسرای ناحیه 12تهران رفتم و متوجه شدم که از 2سال قبل حدود 70تا 80نفر در پایتخت از وی شکایت کرده‌اند. آنها هم مانند من فریب چرب زبانی‌های او را خورده و میلیون‌ها تومان به‌حساب او واریز کرده بودند.

شاکی میانسال گفت: در بین افرادی که مثل من فریب این مجری را خورده بودند زنی بود که می‌گفت مرد کلاهبردار به او وعده داده بود که ضمن گرفتن ویزا حتی می‌تواند خانه‌ای در آمریکا برایش بخرد تا پس از مهاجرت به آمریکا، خانه و زندگی‌اش آمده باشد. این زن با وجود داشتن 2فرزند بیمار، خانه و زندگی‌اش را فروخته و پول آن را به‌حساب او واریز کرده بود، به حدی که وضعیت زندگی‌اش به‌شدت به‌هم ریخته است. از طرفی من هم برای گرفتن ویزا 20میلیون تومان وام گرفتم که پولم رفت و حالا باید اقساط این وام را پرداخت کنم و ‌امیدوارم مردم فریب این مرد شیاد را نخورند، چون همچنان برنامه او هر شب از شبکه ماهواره‌ای پخش می‌شود و نه‌تنها خودش بلکه افرادی که همدست وی هستند نیز به دام نیفتاده‌اند.
براساس این گزارش بررسی‌ها نشان می‌دهد رابط‌های متهم پرونده در ایران از کارت‌های عابربانک افراد دیگر یا حساب‌های جعلی برای دریافت پول از مالباختگان استفاده می‌کردند و هم‌اکنون رسیدگی به این پرونده در دادسرا ادامه دارد.

کد خبر 400966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha