همشهری آ»لاین: معاون اجرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت که جبهه جدید تهدیدهای دشمنان در مسایل امنیتی دیگر متوجه مرکزیت نظام نیست، اغتشاشات اخیر نشان داد که تهدیدها به سمت روستاها، شهرستان‌ها و به مرکز استان‌ها برده شده است.

حمید اصلانی

به گزارش ایرنا، سردار حمید اصلانی روز چهارشنبه در آئین افتتاح 30 پروژه محرومیت زدایی در روستاهای شهرستان طالقان با بیان اینکه نا آرامی ماه های گذشته در روستاها و شهرستان ها گسترده تر بود، افزود: شاهد هستیم که برخی روستاها و شهرها با مشکلاتی دست به گریبان هستند و دشمنان از این مشکلات سوء استفاده کردند تا به اهداف خود دست یابند.

اصلانی با تاکید براینکه از جمله اهداف محرومیت زدایی، زدون چهره فقر و ایجاد روحیه نشاط و امید در مردم است، خاطرنشان کرد: مهاجرت روستائیان به شهرها به دلیل نبود امکانات در روستاها منجر به این شده که به دلیل کم بودن زیرساخت های مناسب در شهرها، هم خود روستائیان و هم ساکنان شهرها با مشکلات زیادی از جمله حاشیه نشینی و عواقب ناشی از آن گرفتار شوند.

وی، سر منشاء کانون ریزگردها در برخی شهرها را مکان های خالی از سکنه عنوان کرد، افزود: کارهایی از جمله کشاورزی دیگر در آنها نمی شود، البته بخشی از کانون ها نیز خارج از کشور است که کار مقابله با آن را دشوار کرده است.

اصلانی ادامه داد: مهاجرت از روستاها موجب شده تا این مناطق خالی از سکنه به کانون ریزگردها تبدیل شود، چرا که هر جا که مردم باشند در کنار آب، آبادانی بوجود می آید به همین دلیل با وجود همه هزینه ها، مساله ریزگردها در شرایط کنونی چاره ای ندارد و نیاز به زمان دارد.

وی در خصوص جنگ نرم دشمنان نیز اظهار کرد: در جنگ نرم، لایه های پیچیده هزار تویی وجود دارد که به راحتی قابل تشخیص نیستند، اما به برکت انقلاب اسلامی توانسته ایم در این عرصه نیز موفق عمل کنیم، البته باید در این جنگ به منظور مقابله با هر گونه تهدیدی آمادگی داشته باشیم.

کد خبر 400915

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha