چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: منابع آگاه مصری اعلام کردند حسنی مبارک نوشتن زندگی‌نامه‌اش را از دوره‌ای که رئیس‌ جمهور مصر بوده همراه با حوادث و اسراری که برای نخستین بار درباره آن صحبت می‌کند، شروع کرده است.

 منابع آگاه به روزنامه التحریر مصر گفتند: حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر از دو ماه پیش و بعد از گفت‌وگوها و نشست‌هایی که سه ماه طول کشید و طی آن با سه سردبیر سابق در روزنامه‌های دولتی و یک سردبیر سابق روزنامه خصوصی دیدار کرد نوشتن زندگی‌نامه‌اش را شروع کرد.

این نشست‌ها شاهد اختلاف نظر در مرحله اول بود.

سردبیران روزنامه‌ها معتقد بودند که بهتر است زندگی‌نامه‌اش را از جنگ اکتبر۱۹۷۳ شروع کند تا نقش برجسته خود در آن جنگ و اسرار پنهان آن را نقل کند اما سردبیر روزنامه غيردولتي معتقد بود که بهتر است از انتخابات ۲۰۱۰ و حقیقت تقلب در انتخابات تا اعلام محاکمه‌اش و نقشی که احمد عز، دبیر حزب منحل شده ملی در آن انتخابات داشت شروع کند.

بعد از مشورت‌ها و گفت‌وگوهاي بسيار، او نظر آخری را ترجیح داد و زندگی‌نامه‌اش را از آن نقطه شروع کرد.

به گزارش ایسنا، منابع مذکور اعلام کردند: فصل اول زندگی‌نامه که عملا نوشتن آن به پایان رسیده است شامل توضیح وقایع دوره انتخابات و واقعیت مذاکراتی‌ست که مبارک بعد از برکناری با گروه‌های عربی و بین‌المللی داشت.

او برای نخستین بار درباره پایبندی‌اش به عدم ترک مصر تا دوره محاکمه در سال ۲۰۱۲ و پرونده‌هایی که علیه او وجود دارد صحبت می‌کند.

حسني مبارك در فصل دوم زندگی‌نامه‌اش درباره دوره‌ای صحبت می‌کند که به عنوان معاون رئیس‌جمهور انتخاب شده بود و ناراحتی‌اش از صحبت‌هایی که در این دوره درباره او گفته می‌شدمبني بر این‌که او بزرگ‌ترین آرزویش این بود که سفیر مصر در خارج شود پس چگونه به این پست رسیده است، صحبت می‌کند.

قرار است فصل سوم به ورود مبارک به دانشکده نظامی و جزئیات این دوره اختصاص داشته‌اشد.

فصل چهارم نیز شامل لحظه رسیدن به پست ریاست‌جمهوری و اسرار آن دوره و رابطه‌اش با انور سادات، رئیس‌جمهور فقید مصر و برخوردش با گروه‌های سیاسی مختلف و رابطه‌اش با اخوان المسلمین است.

منابع مطلع می‌گویند که مبارک در این فصل واقعیت مقدمه‌چینی برای موروثی کردن حکومت برای پسرش جمال مبارک صحبت می‌کند و جواب بسیاری از سؤال‌هايی را می‌دهد که طی سال‌های آخر حکومتش ایجاد شده بود و این‌که رابطه‌اش با مسئولان و وزرا چگونه بوده است.

کد خبر 400876

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha