همشهری آنلاین: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از برکنار کردن رکس تیلرسون از سمت وزیر امور خارجه آمریکا گفت که با وی بر سر توافق هسته‌ای ایران (برجام) اختلاف نظر داشته است.

 ترامپ علت برکناری تیلرسون را اختلاف بر سر برجام اعلام کرد

به گزارش ایرنا، ترامپ در صفحه توییتر خود اعلام کرد که تیلرسون را از سمت وزارت امور خارجه برکنار و مایک پمپئو رئیس سیا را به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا، منصوب کرده است.

ترامپ درسخنانش درجمع خبرنگاران از خدمات گذشته تیلرسون تقدیر و سپاسگزاری کرد، اما در عین حال گفت: دولت آمریکا باید از بهترین اشخاص استفاده کند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: با تیلرسون در موضوعات مختلف از جمله توافق هسته‌ای با ایران اختلاف نظر داشتم و دیدگاه هایم به پمپئو نزدیک‌تر و با او همیشه اتفاق نظر داشته ام.

ترامپ اضافه کرد: من قصد عقب نشینی و بیرون آمدن از توافق هسته ای را داشتم، اما تیلرسون با من موافق نبود.به نظر من توافق هسته ای به شدت بد بود، اما تیلرسون با نظرم موافق نبود.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: تصمیم به برکناری تیلرسون را بدون بحث و گفتگو با وی گرفتم.

  • کاخ سفید: پمپئو فرد مناسبی برای وزارت خارجه در مقطع بسیار حساس کنونی است

کاخ سفید در بیانیه ای پس از برکناری رکس تیلرسون اعلام کرد: ترامپ مطمئن است مایک پمپئو وزیر جدید امور خارجه این کشور فرد مناسب این سمت در مقطع بسیار حساس کنونی است.

در همین حال یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در آستانه گفت گوها با کره شمالی و مذاکرات متعدد تجاری، تیم جدیدی را در وزارت خارجه این کشور مستقر کند.

  • تیلرسون از علت برکناری خود بی اطلاع است

شبکه های تلویزیونی بین المللی اعلام کردند که یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه پس از برکناری رکس تیلرسون از سمت وزیر امور خارجه این کشور گفت که تیلرسون از علت برکناری خود اطلاع ندارد.

  • پمپئو:از ترامپ تشکر می کنم

مایک پمپئو وزیر امور خارجه جدید آمریکا ضمن تشکر از ترامپ به خاطر انتصاب وی به این مقام، گفت که رهبری ترامپ بر آمریکا، بیشترین امنیت را برای این کشور به همراه می آورد.

کد خبر 400852

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha