همشهری آنلاین: محمدرضا گلشنی، معاون ورزش قهرمانی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین در آخرین روزهای سال ۹۶ گزارشی از دستاوردهای این فدراسیون در بخش اعزام‌های برون مرزی و رویدادهای داخلی ارائه داد.

Golshani

وی در این خصوص گفت: در سال جاری ۲۱ اعزام برون مرزی در سطوح مختلف داشتیم که ماحصل آن کسب ۵۹ مدال طلا، ۶۸ نقره، ۴۹ برنز و در مجموع ۱۷۶ مدال بود و از مهم‌ترین این رویدادها می‌توان به مسابقات جهانی وزنه‌برداری در مکزیک، مسابقات جهانی فوتبال هفت نفره در آرژانتین، مسابقات جهانی تیر و کمان در چین، مسابقات جهانی فوتسال افراد با هوش میانه در پرتغال، مسابقات جهانی دو ومیدانی لندن، رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه بسکتبال با ویلچر در چین، رقابت‌های قهرمانی آسیای دوچرخه‌سواری در مالزی، رقابت‌های انتخابی بسکتبال با ویلچر بانوان در تایلند و بازی‌های پاراآسیایی جوانان در امارات اشاره کرد.

گلشنی افزود: البته این تعداد مدال تا ۲۰ اسفند ماه محاسبه شده و در حال حاضر تیم ملی دو و میدانی در رقابت‌های فزاع امارات حضور دارد و تیم تیراندازی نیز ۲۸ اسفند ماه عازم رقابت‌های العین امارات خواهد شد و قطعا در این دو رویداد مدال‌هایی برای کشورمان به ارمغان خواهند آورد.

گلشنی با اشاره به موفقیت بانوان کشورمان در تیم بسکتبال با ویلچر تصریح کرد: بانوان ایرانی موفق شدند برای دومین بار مجوز حضور در بازی‌های پاراآسیایی را کسب کنند و توانستند عملکرد خوبی در این مسابقات به نمایش بگذارند و با شش برد پیاپی، عنوان قهرمانی این مسابقات را نیز به دست آوردند.

وي در خصوص بخش داخلی گفت: ورزش جانبازان و معلولین در بخش داخلی نیز دستاوردهای زیادی داشت که می‌توان به برگزاری ۹ قهرمانی کشور در رشته‌های اسکی، دو و میدانی، وزنه‌برداری، شنا، دوچرخه‌سواری، بوچیاي آقایان و بانوان، تکواندو و والیبال نشسته بانوان اشاره کرد که این رقابت‌ها در سه رشته شنا، دو و میدانی و وزنه‌برداری با نظارت کمیته بین‌المللی پارالمپیک انجام شد.

وی گفت: افزون بر مسابقات قهرمانی کشور، لیگ‌های باشگاهی در رشته‌های والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، تنیس روی میز، دو و میدانی، شنا و بوچیا برگزار شد و در کنار آن رقابت‌های آزاد تیراندازی نیز برای پنجمین سال متوالی انجام شد.

سال ۹۶ در حالی برای جامعه ورزش پارالمپیکی ایران به پایان می‌رسد که در واپسین روزهای آن اعزام‌هایی چون مسابقات تیراندازی العین امارات در پیش است و پنجم فروردین ماه نیز تیم ملی پاراتکواندو عازم پيكارهای قهرمانی آفریقا خواهد شد و این مسابقات مقدمه‌ای است برآغاز سال پرباری که پیش رو است.

 

کد خبر 400795

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha