همشهری آنلاین روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از بدرفتاری جسمانی با شاهزادگان و تجار سرشناس سعودی و اعمال فشار بر آنها پرده برداشت.

 هتل‌ ریتز ریاض

این روزنامه آمریکایی در گزارش خود نوشت افرادی که در ماه نوامبر در راستای مبارزه با فساد مالی در عربستان بازداشت شدند پس از آزادی نیز همچنان در بیم و هراس به سر می‌برند.

بنا به این گزارش ۱۷ نفر از بازداشت شدگان به دنبال بدرفتاری جسمانی در بیمارستان بستری شدند. این در حالی است یک ژنرال ارتش سعودی در جریان بازداشت درگذشته است که شاهدان عینی دلیل مرگ او را شکستگی از ناحیه گردن عنوان کرده‌اند.

در این گزارش آمده است تعداد زیادی از ۳۸۱ فرد مظنون به فساد مالی در عربستان تحت نظارت نظامیان قرار داشتند. همچنین پابندهایی به زانوهای آنها بسته شده بود که امکان تعقیب حرکت آنها را فراهم می‌کرد.

گزارش روزنامه نیویورک تایمز در حالی منتشر شد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان قرار است روز ۱۹ مارس (۲۸ اسفند) به واشنگتن سفر کند.

مقامات عربستان اتهامات مطرح شده در گزارش نیویورک تایمز مبنی بر بدرفتاری با بازداشت شدگان به اتهام فساد مالی را رد کرده‌اند.

حکومت عربستان در ماه نوامبر ضمن بازداشت شماری از شاهزدگان و تجار سرشناس این کشور ۶۵ نفر از آنان را در هتل ریتز کارلتون ریاض محبوس کرد. شاهزاده ولید بن طلال و شاهزاده متعب بن عبدالله از جمله شاهزادگان دستگیر شده بودند. اغلب بازداشت شدگان پس از چند ماه با دستیابی به توافق مالی با حکومت عربستان آزاد شدند.

کد خبر 400766

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha