مردی که در جریان درگیری با مأموران پلیس در خیابان پاسداران، با اتوبوس ۳ نفر از آنها را زیر گرفته و به شهادت رسانده بود در دادگاه کیفری محاکمه شد و در دفاع از خود گفت که از سر عصبانیت دست به این جنایت زده است.

دادگاه

به گزارش میزان، در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده که دیروز در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی به دفاع از کیفرخواست پرداخت و گفت: در این پرونده محمدرضا ثلاث، متولد 1346متهم است شامگاه سی‌ام بهمن‌ماه در جریان تجمع عده‌ای در خیابان گلستان هفتم در منطقه پاسداران با اتوبوس به سوی گروهی از مأموران پلیس یورش برده و 3نفر از آنها را به نام‌های سرباز وظیفه رضا مرادی، گروهبان یکم کادر رضا امامی و گروهبان یکم کادر محمد‌علی بایرمی به شهادت رسانده است.

وی ادامه داد: متهم پس از دستگیری درحالی‌که در بیمارستان بستری بود بازداشت شد و اعتراف کرد که به‌دلیل عصبی بودن به مأموران حمله کرده است. او که از 15سال پیش وارد جریانات دراویش شده ادعا کرد از چند روز قبل برای حمایت از یکی از همفکرانش در آنجا حضور داشته و مامورانی که وی باعث شهادتشان شد او را عصبانی نکرده‌اند بلکه گروه دیگری بوده‌اند.

او همچنین به اخلال در نظم اعتراف کرده اما مدعی شده که در مسلک‌شان این کار توجیه ندارد. شهریاری ادامه داد: متهم دچار ابتلا به درجه‌ای از اختلال روانی است اما سبب فقدان قوه تمیز وی نیست. او اعلام کرده که از عملکرد خود پشیمان است.
در ادامه این جلسه اولیایِ دمِ مقتولان یک به یک در جایگاه ایستادند و گفتند خواسته‌شان قصاص قاتل است.

سپس رئیس دادگاه همزمان با اذان ظهر تنفس اعلام کرد و ساعتی بعد با شروع بخش دوم محاکمه سرهنگ سبحانی، نماینده حقوقی نیروی انتظامی در جایگاه ایستاد و برای متهم درخواست مجازات کرد. او گفت: همکاران من در نیروی انتظامی جوان بودند و حتی یکی از آنها فقط 40روز بود که عقد کرده بود؛ به همین دلیل تقاضای اشد مجازات را برای قاتل دارم.

در ادامه متهم به دفاع از خود پرداخت و گفت: من محمد ثلاث، 50ساله، دارای 2فرزند هستم. تاکنون 2همسر خود را طلاق داده‌ام و اکنون مجردم و حدود 7، 8سابقه کیفری نیز دارم.وی ادامه داد: حدود 15روز بود که صندلی‌های اتوبوسی را که در خیابان پاسداران بود باز کرده و شب‌ها در آنجا می‌خوابیدیم.

من برای حمایت از یکی از برادران دینی‌ام به آنجا رفته بودم که با پرونده‌سازی به او اتهام سرقت خودروی پراید را نسبت داده بودند. از طرفی دادستانی اعلام کرده بود که می‌خواهد بزرگ دراویش را جلب کند و چون من او را دوست داشتم برای حمایت از او به آنجا رفتم.

روز حادثه اول نیروی انتظامی به ما حمله کرد که این کارشان من را عصبانی کرد و من از شدت عصبانیت با اتوبوس به سمت آنها حمله کردم. وی درباره نحوه حمله به مأموران گفت: من خودم پشت فرمان اتوبوس بودم و کس دیگری در اتوبوس نبود. چون قبلا کار رانندگی کرده بودم توانستم آن را روشن کرده و به سمت مأموران ناجا حرکت کنم. قبول دارم که این سه نفر را کشته‌ام و فوت این سه نفر نتیجه اقدامات من بوده است.با پایان اظهارات متهم ختم جلسه اعلام شد و قرار است دومین جلسه رسیدگی به این پرونده صبح امروز (دوشنبه) برگزار شود.

کد خبر 400764

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha