دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: صادرات شیرینی و شکلات در ۱۱ ماه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل، از نظر ارزشی ۲۱ درصد و از نظر وزنی ۱۲۱ درصد افزایش یافت.

شکلات

به گزارش ایرنا از سازمان توسعه تجارت ایران، مدیر کل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی اضافه کرد: صنعت شیرینی و شکلات و فرآورده‌های غلات، امسال با استفاده از فناوری روز دنیا و تلاش بنگاه‌های تولیدی و صادراتی علاوه بر تامین نیاز داخلی، بخشی از سبد صادراتی کشور را نیز تشکیل داد.

محمود بازاری افزود: بنگاه‌های صادراتی محصولات شیرینی و شکلات ایران در 11 ماه سال جاری توانستند 513 هزار تن شیرینی و شکلات به ارزش 615 میلیون دلار به بازارهای هدف صادراتی نظیر عراق، پاکستان، افغانستان، ساحل عاج و جمهوری آذربایجان صادر کنند.

وی عراق را نخستین کشور هدف صادراتی محصولات شیرینی و شکلات ذکر کرد و گفت: کشور عراق بیشترین سهم صادرات این محصولات را به خود اختصاص داده و بر اساس آمارها، در 11 ماه نخست امسال 149 میلیون دلار شیرینی و شکلات ایران به عراق صادر شده است.

مدیر کل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی، افغانستان را با سهم 49 میلیون دلاری از واردات شیرینی و شکلات ایران، دومین کشور هدف صادرات این محصولات خواند.

صنعت شیرینی و شکلات یکی از صنایع با ارزش افزوده بالاست که در صورت رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه صادرات آن، از جمله تامین مواد اولیه و نقدینگی مورد نیاز، هدف بیش از یک میلیارد دلار صادرات را در سال آینده محقق می‌کند.

کد خبر 400744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha