همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: از سال آینده پرسنل زن در اورژانس، به ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به مصدومان و بیماران می‌پردازند.

وزیر بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از وبدا، سید حسن هاشمی، در آیین افتتاح 115 پروژه اورژانس پیش بیمارستانی، با اشاره به افتتاح 31 پروزه در استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: حدود یک چهارم این پروژه‌ها در استان سیستان و بلوچستان است که این نشان دهنده توجه دولت به مناطق کمتر برخوردار در عمل است و خوشحالیم که پایگاه‌های اورژانس این استان، از امکانات و تجهیزات کافی برخوردار است.

وزير بهداشت از همراهی تصمیم گیرندگان و سیاستگذران کشور برای تبدیل اورژانس به سازمان تشكر كرد و گفت: هنوز در ابتدای راه هستیم و امیدواریم که اورژانس بتواند فنی تر، مجهز تر و چابک تر در خدمت مردم باشد.

هاشمي با اشاره به اقدامات ارزشمند اورژانس در خدمت رسانی به مصدومان و بیماران در سال 96 گفت: خوشبختانه اورژانس آمادگی مضاعفی دارد تا به مردم که علاقه مند هستند در کنار خانواده، خستگی سال گذشته را از تن بیرون کنند، خدمات‌رسانی کند و حضور اورژانس در ایام تعطیلات نوروزی در کنار مردم و ارائه خدمات، می‌تواند آرامش بخش باشد.

هاشمی ضمن تاکید بر لزوم مراقبت مردم از سلامت خود، خاطرنشان کرد: مردم در ایام نوروز به موارد و توصیه‌های بهداشتی و سلامتی توجه کنند به عنوان نمونه پرخوری نکنند و یا بیماران خاص، مسیر های طولانی را برای سفر خود انتخاب نکنند که برای دریافت خدمات دچار مشکل شوند.

وزیر بهداشت توجه مردم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را مهم دانست و گفت: کار اورژانس مربوط به بعد از بروز حوادث است و مردم باید کمک کنند که حوادث رخ ندهد.

هاشمی خطاب به پرسنل اورژانس گفت: زمانی که همه در تعطیلات به سر می‌برند، در طول شبانه روز مشغول خدمت رسانی به مردم هستید که کار دشواری است و آرزو می‌کنم که مردم و خدا از شما راضی باشند، خانواده‌های‌تان تندرست باشند و خدا به آنها صبر بیشتری دهد و همه ما با انگیزه و قوت بیشتری، ماموریت‌های مان را دنبال کنیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: علاقه مندم که دانش و مهارت پرسنل اورژانس ارتقا پیدا کند و در این راه، دکتر کولیوند،  سرپرست سازمان اورژانس کشور با کمک امور بین الملل وزارت بهداشت می‌تواند گروه‌هایی از اورژانس را برای دیدن نحوه خدمات دهی اورژانس در سایر مناطق جهان، به این مناطق اعزام کنند و اگر لازم است، دوره‌های تخصصی برای ارتقای دانش و مهارت، تعریف شود.

هاشمی یادآور شد: خوب نیست که یک نیروی انسانی به اورژانس وارد و با همان رده و بدون ارتقای دانش و مهارت، بازنشسته شود و لازم است که نیروهای اورژانس از نظر دانش، مهارت و سابقه خدمت، رتبه بندی شوند.

وزیر بهداشت گفت: شهرداری‌ها، ادارات و مجتمع‌های مسکونی، کمک کنند تا در این محل‌ها، مکان‌های شلوغ و پرجمعیت، امکانات اولیه مانند الکتروشوک مستقر شود چراکه 50 درصد از مرک و میر مردم به دلیل سکته‌های قلبی و مغزی است و مردم می‌توانند در این اماکن، سفیران اورژانس باشند و تا رسیدن آمبولانس، اقدامات اولیه را انجام دهند.

کد خبر 400739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha