همشهری آنلاین: چهارمین گزارش دبیرخانه جایزه مهرگان ادب منتشر و در آن فهرست ۱۴ مجموعه داستان راهیافته به مرحله ماقبل نهایی این دوره اعلام و معرفی شد.

داوران مهرگان ادب

دبیرخانه مهرگان با انتشار فهرست 14 مجموعه داستان راهیافته به مرحله ماقبل نهایی این جایزه اعلام کرد در دوره‌های هفدهم و هجدهم مهرگان ادب در مجموع 527 اثر (285 رمان و 242 مجموعه داستان چاپ اول سال‌های 1395-1394) در گروه‌های داوری مقدماتی و نهایی مورد بررسی قرار گرفت و اسامی 21 رمان برای راهیابی به مرحله ماقبل نهایی هفته گذشته معرفي شد. از میان 242 مجموعه داستان، 38 مجموعه با امتیازهاي نزدیک به هم در جلسات داوران مورد بررسی قرار گرفت و آثار راهیافته به مرحله ماقبل نهایی انتخاب شد.

جواد اسحاقیان، مهدی غبرایی، علیرضا سیف‌الدینی، لیلا صادقی، حسین آتش‌پرور، سیاوش گلشیری و ابوالفضل حسینی گروه هفت نفري داوری مرحله نهایی جایزه مهرگان ادب را تشکیل می‌‎دهند. در کنار مجموعه داستان‌های برگزیده مهرگان، از میان دیگر مجموعه داستان‌ها هم تک‌داستان‌هایی انتخاب شده که فهرست آنها در قالب «تک‌داستان‌های برگزیده مهرگان ادب» در آينده معرفي مي‌شود.

در این دوره جایزه مهرگان علاوه بر انتخاب بهترین رمان و بهترین مجموعه داستان، تندیس و جایزه مهرگان «یک عمر تلاش در عرصه نوشتن» به یکی از نویسندگان بزرگ ایران تعلق می‌گیرد. پنج چهره بزرگ ادبیات معاصر از سوي هیأت داوران مهرگان ادب نامزد دریافت این جایزه شده‌اند. داوران در این بخش مجموعه آثار یک نویسنده و تأثیرگذاری او را بر جریان داستان‌نویسی ایران بررسی می‌کنند و به اتفاق آرا یک نفر را بر می‌گزینند.

برگزیدگان جایزه مهرگان ادب در بخش‌های مختلف، تندیس مهرگان و جایزه نقدی خود را در مراسم نهایی اهدای جایزه در بهار سال 97 دریافت مي‌كنند. اسامی 14 مجموعه داستان راهیافته به مرحله ماقبل نهایی جایزه مهرگان ادب به نظم الفبایی نام کتاب‌ها به این شرح است:

١. «آرام در سایه» منیرالدین بیروتی - نشر نیلوفر
٢. «افشاربندان» محسن حکیم‌معانی - نشر ثالث
٣. «بی‌باد، بی‌پارو» فریبا وفی - نشر چشمه
٤. «بیدار شدن در ساعت نمی‌دانم چند» احمد آرام - نشر نیماژ
٥. «خانه‌ای از آن دیگری» محبوبه موسوی - نشر مرکز

٦. «خانه کوچک ما» داریوش احمدی - نشر نیماژ
٧. «گربه ساکن چنار» محمد بکایی - نشر ثالث
٨. «گنبد کبود» کورش اسدی - نشر نیماژ
٩. «گیسوف» مرتضی کربلایی‌لو - نشر نیماژ
١٠. «لب‌خوانی» ابوذر قاسمیان - نشر نگاه

١١. «لندن شهر چیزهای قرمز» نوید حمزوی - نشر نیماژ
١٢. «مرگ در َ9:23» فرزام شیرزادی - نشر ثالث
١٣. «مستر جیکاک» احمد حسن‌زاده - نشر نیماژ
١٤. «نوبت سگ‌ها» سروش چیت‌ساز - نشر مرکز

کد خبر 400728

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha