مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت بورینگ، شرکت حوزه حمل و نقلی که ایلان ماسک پایه‌گذار آن است، با انتشار مطلبی در توئیتر اعلام کرد حمل و نقل عمومی را نسبت به حمل و نقل انفرادی در اولویت قرار خواهد داد.

براساس گزارش ميل‌آنلاين، به گفته ماسك تونل‌هاي زيرزميني شركت بورينگ كه به هدف فرار از بار ترافيك خيابان‌هاي شهر ايجاد خواهند شد، عابران پياده و دوچرخه‌سواران را در اولويت قرار خواهد داد و خودروها در اولويت دوم هستند. 

منظور ماسك اين نيست كه تونل‌هاي اين شركت از تردد خودروها پشتيباني نخواهد كرد، اما باور دارد جوامع اطراف اين تونل‌ها درصورتي كه تمركز بر حمل و نقل عمومي باشد،‌بيشترين فايده را خواهند برد.

بورینگ

ماسك همچنين ويديويي توئيت كرده‌است كه ديدگاهش از سيستم حمل و نقل بورينگ را نمايش مي‌دهد. در اين ويديو طرح محفظه‌اي اتوبوس مانندديده مي‌شود كه افراد را به زير زمين مي‌برد و نام مقصد اتاقك نيز با نورهاي ال اي در در برابر آن روشن مي‌شود و مسير حركت آن نيز مانند فضاي فيلم‌هاي علمي تخيلي نورپردازي شده‌است.

سپس اتاقك به كمك ابزاري شبيه به بالابر خودرو وارد تونل مي‌شود و به مسير حركت مي‌رسد و سپس در اين مسير به سرعت 200 كيلومتر بر ساعت دست پيدا مي‌كند. ماسك همچنين درباره سيستم حلقه‌اي شهري توضيح داد كه به گفته او در يك شهر مي‌تواند صدها ايستگاه كوچك داشته‌باشد. به گفته او اين ايستگاه‌هاي كوچك راحت‌تر از ايستگاه‌هاي بزرگ و وسيع مترو يا قطار در مناظر شهري تركيب مي‌شوند.

کد خبر 400668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha