یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین - مهدی فروتن: جان گاوین مالکوویچ John Gavin Malkovich زاده ۹ دسامبر ۱۹۵۳ بازیگر آمریکایی مشهور و صاحب سبک است.

جان مالکوویچ

جان مالکوویچ از پدری کروات و مادری اسکاتلندی-آلمانی به دنیا آمد. او در بیش از ۷۰ فیلم سینمایی و تلویزیونی نقش‌آفرینی کرده‌است و از جمله آثار مطرح او می‌توان به «تکرار بازی»، «هتل»، «سایه خون‌آشام» و «بئوولف» اشاره کرد.

مالکوویچ سال ۱۹۹۸ شرکت فیلمسازی مستر مود را با همکاری لیان هالفن و روس اسمیت بنیان نهاد و با نخستین محصول آن «دنیای ارواح» به کارگردانی تری زویگوف در بخش مسابقه جشنواره سال ۲۰۰۱ جشنواره فیلم کارلووی واری حضور داشت. از دیگر فیلم‌های این شرکت می‌توان به «لیبرتین»، «محرمانه مدرسه هنر» و فیلم برنده اسکار «جونو» اشاره کرد.

او از معدود شخصيت هاي هاليوودي است كه فيلمي به نام و كار او ساخته شده است.

جان مالکوویچ بودن (به انگلیسی: Being John Malkovich) فیلمی کمدی درام و فانتزی است که در سال ۱۹۹۹ به کارگردانی اسپایک جونز و بر اساسفیلمنامهای از چارلی کافمن ساخته شد. این فیلم موفق شد در سه رشتهٔ بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامهٔ غیراقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل زنکاندیدای جایزه اسکار شود.

در جان مالکوویچ بودن، جان کیوساک نقش مردِ عروسک‌گردانی را بازی می‌کند که توانسته است تونلی را کشف کند که به ذهن جان مالکوویچِ بازیگر می‌رسد.

مالكوويچ تاكنون دوبار نامزد دريافت جايزه اسكار شده است.

  • برخي از مهمترين فيلم‌ها

پس از خواندن بسوزان

جان مالکوویچ بودن

جانی انگلیش

تکرار بازی

هتل

سایه خون‌آشام

بئوولف

مردی در نقاب آهنی

ولگردها

دیپ‌واتر هورایزن

کد خبر 400617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha