همشهری آنلاین: رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: افتخار ما نوکری و خدمتگزاری به خانواده شهدا و ایثارگران است و تا روزی که هستیم در خدمت این عزیزان هستم.

 سیدمحمدعلی شهیدی

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی روز یکشنبه در همایش بزرگداشت شهدای کارمند و تجلیل از خادمان شهدا و ایثارگران در محل تالار اندیشه حوزه هنری افزود: از هیچ کوششی برای رفع مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگران دریغ نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ما در بنیادشهید هرجا که قدم بگذاریم انگار که روی قطرات خون شهدا پا می گذاریم، پس باید همه در خدمت خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان باشیم و کارکنان این نهاد باید تحمل داشته باشند و این افراد را تکریم کنند.

وی اظهار داشت: ما به عنوان مسئولان این نهاد هرگونه توهین به جامعه ایثارگران و خانواده های شهدا در مکانی به عنوان بنیادشهید، را نمی توانیم تحمل کنیم.

شهیدی ادامه داد: برخورد نامناسب در بنیادشهید قابل تحمل نیست حتی یک فرزند شهید در یکی از شهرهای کشور بخاطر بی احترامی به پدر شهید، را برکنار کرده ایم، باید بگویم که من نمی توانم این موضوعات و مشکلات را تحمل کنم.

وی با بیان اینکه ایثارگران، ایثارگری خودشان را به نهایت رسانده اند، خاطرنشان کرد: مشکلات آنها را در حد توان حل می کنیم، باید آنها را تکریم کرد، برای همین موضوع، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران داشته باشید.

معاون رئیس جمهوی از زحمات و خدمات کارکنان بنیادشهید در دوره کنونی را قابل تقدیر دانست و گفت: شما خادم پرارزش ترین نیروهای مملکت یعنی ایثارگران هستید، پس باید سعی شما رفع مشکلات این افراد باشد اگرچه نارسایی و مشکلاتی هم وجود دارد اما سعی ما باید حل این مسایل باشد.

وی در ادامه با اشاره به نرخ بیکاری در کشور با رقم 12،5 درصد اظهار داشت: دولت به شدت گرفتار رفع مشکل اشتغال در کشور است و تلاش های زیادی در این زمینه دارد اما باید بگوییم که نرخ بیکاری در جامعه بنیادشهید 4،5 درصد است.

شهیدی با بیان اینکه اینکه ایثارگران و خانواده های آنان نیاز اشتغال هستند، باید ما برای آنها تلاش کنیم، اضافه کرد: اقدامات بنیادشهید در این زمینه بسیار خوب بوده اما باید بیشتر شود، البته ما باید در این زمینه اکتفا نکنیم و قدم های بلندتری برداریم.

وی با اشاره به 230 هزار شهید که تقدیم انقلاب شده است، تصریح کرد: عامل اصلی پیروزی انقلاب و بقای نظام توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است و همه باید در این زمینه تلاش کنیم اگرچه بنیادشهید دو وظیفه مهم رسیدگی به وضعیت خانواده های شهدا و ایثارگران و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و تلاش برای ماندگاری آن را به عهده دارد.

رئیس بنیادشهید اضافه کرد: نباید منکر فعالیت های بنیادشهید از سال 1358 که به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد، باشیم و همه می دانیم که این کار برای ما بهترین لذت است و باید افتخار کرد که همه در خدمت شهدا و ایثارگران باشیم و ما در این بیش از چهار سال سعی کردم بتوانیم یک همگامی، همراهی و همفکری با ایثارگران داشته باشیم.

براساس اعلام بنیادشهید، همچنین دو هزار و 850 ایثارگر شامل جانباز، آزاد و خانواده شهدا به عنوان شاغل در بنیادشهید هستند که 123 شهید کارمند نیز تقدیم انقلاب کرده است.

در این مراسم از 108 کارمند نمونه تجلیل شد که 67 نفر در تهران و 41 نفر در شهرهای تابعه استان تهران مورد تجلیل قرار گرفتند.

کد خبر 400601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha