همشهری آنلاین: رئیس جمهور در آستانه استیضاح وزرای راه، کار و کشاوزی، طی جلسه‌ای از آنها خواست ضمن دفاع قوی از عملکرد خود با قدرت و قوت بیشتر به مسیر خدمت خود ادامه دهند.

استیضاح

به گزارش تابناك، در حالی که قرار است سه وزیر عضو کابینه محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه شنبه و چهارشنبه این هفته استیضاح شوند، یک منبع آگاه به برخی شایعات درباره این موضوع پاسخ داده و جزئیاتی را از جلسه امروز رئیس جمهور با وزیران مذکور بیان کرده است.

برخی به دلیل امضای طرح استیضاح سه وزیر دولت دوازدهم از سوی تعداد محدودی از نمایندگان حامی دولت و همچنین برخی اعضای فراکسیون امید (اصلاح طلبان) مجلس در حال تقویت شایعه و طرح این ادعا هستند که استیضاح‌های مذکور با موافقت غیرمستقیم دولت انجام می شود تا از این طریق رأی مثبت نمایندگان مجلس به استیضاح سه وزیر را کسب کنند، در حالی که یک منبع آگاه و نزدیک به دولت این خبر را تکذیب کرد.

  • جلسه روحانی با 3 وزیر استیضاحی

به گفته این منبع آگاه،  رئیس جمهور صبح امروز (شنبه 19 اسفند) با هر سه وزیری که برخی نمایندگان مجلس به دنبال استیضاح آنهاست، دیدار و نکاتی را به آنها یادآوری کرده است.

بر این اساس شنیده شده که رئیس جمهور از وزیران جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته است تا ضمن دفاع قوی از عملکرد خود، با قوت و قدرت بیشتر به ادامه مسیر خدمت در دولت دوازدهم پایبند باشند و در این راه در جلسه استیضاح با قوت حاضر و به سئوالات پاسخ بگویند.

همچنین خبر رسیده که محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در جلسات متعددی که با برخی بزرگان و چهره‌های تأثیرگذار در مجلس داشته، بر حمایت و پشتیبانی قاطع و صد در صدی دولت از وزرای کابینه تأکید و خواستار ادامه حمایت حداکثری نمایندگان قوه مقننه از وزیران کابینه دوازدهم شده است.

به گفته این منبع آگاه، بر اساس شواهد متعدد، مقامات دولتی نه تنها موافق انجام استیضاح‌های سه وزیر یاد شده نیستند، بلکه در اوضاع کنونی این استیضاح‌ها را سیاسی و به دلیل عدم موافقت وزیران مربوط با درخواست تعداد محدودی از نمایندگان مجلس می‌دانند.

نکته قابل تأمل در سه استیضاح مطرح شده اخیر که قرار است در روزهای پایانی سال جاری انجام شود، این است که تعداد محدودی از نمایندگان درخواست کننده استیضاح ترکیبی از نگاه‌های قومیتی، منتقدان اصلاح طلب و مخالفین دولت را شامل می‌شود که در کنار هم قرار گرفتن آنها در نوع خود قابل توجه است.

کد خبر 400547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha