مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

بهاره آروین - عضو شورای شهر تهران: چرا چنارهای ولیعصر؟ چرا شهردار جدید تهران باید توجهش به حفظ درخت و احیای فضای سبز را با احیای چنارهای خیابان ولیعصر نشان دهد؟

بهاره آروین

می‌شد به جای دنگ‌وفنگ و هزینه انتقال چنارهای چند ساله به خیابان ولیعصر، یک فضای سبز جدید با کاربری تفریحی افتتاح کرد، پروژه‌هایی بزرگ و چشمگیر از جنس احداث پارک‌های تفریحی بزرگ که تا پیش از این جایی در شهر نداشتند. چرا شهردار جدید تهران، در نقطه آغاز کمپین درختکاری، به جای اختصاص و احداث مکانی جدیدالتاسیس برای گسترش فضای سبز، احیای چنارهای از دست رفته ولیعصر را نقطه شروع کار قرار می‌دهد؟

به گمانم پاسخ به این سؤال، تغییر رویکردی مهم در دوره جدید مدیریت شهری در تهران را نمایان می‌سازد. درواقع، تلاش برای احیای چنارهای ولیعصر، نمایانگر توجه شهردار جدید تهران به هویت و تاریخ و خاطره شهر است. مهم است که این توجه به هویت و خاطره شهر، فقط خود را به بازسازی سنتی‌وار ساختمان‌های مرکز شهر محدود نکند بلکه بیش از آن، خود را در جان‌بخشی به محیط طبیعی شهر نمایان سازد.

مهم است که این توجه به خاطره و هویت شهر، بیش از آنکه مانند مدیریت قبل، منحصر به نصب کاشی‌های فیروزه‌ای بر سردر مغازه‌های محدوده بازار شود، نقطه تمرکز خود را در احیای درخت و محیط طبیعی شهر نشان می‌دهد، تلاشی برای حفظ هویت و خاطره شهر به شکل طبیعی و برآمده از طبیعت به جای تلاش‌های تصنعی بزک کردن مدرنیزاسیون شتابنده شهر با ظواهر سنتی. احیای چنارهای خیابان ولیعصر، تلاشی فراتر از احیای چند درخت از دست رفته یک خیابان است، احیای چنارهای ولیعصر احیای هویت و تاریخ و خاطره یک شهر است و نمادی مهم‌ از تغییر رویکرد مدیریت شهری جدید در تهران.

کد خبر 400542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha