همشهری آنلاین: قلب کامل مصنوعی دانشگاه بهداشت و علوم اورگان (OHSU) برای جایگزینی دائمی با قلب اغلب بزرگسالان و کودکان ۱۰ سال به بالا که دچار نارسایی قلبی هستند، طراحی شده است.

قلب مصنوعی

به گزارش ایسنا به نقل از گیزمگ، اگرچه قلب‌ مصنوعی چندی است که وجود داشته است، اما تنها یک مورد برای استفاده انسانی در ایالات متحده آمریکا مورد تایید قرار گرفته است و تنها تا وقتی به کار گرفته می‌شود که بیماران پیوند قلب انجام دهند.

با این حال، دستگاهی که توسط دانشگاه بهداشت و علوم اورگان توسعه یافته است، به عنوان یک جایگزین دائمی طراحی شده است.

این قلب مصنوعی توسط دکتر ریچارد وامپلر (Richard Wampler)، رئیس شرکت اورگان هارت (OregonHeart) اختراع شده است. کار بر روی این دستگاه از سال 2014 شروع شده بود.

از زمانی که این شرکت سال گذشته فعالیت خود را متوقف کرد، دانشگاه به تنهایی توسعه آن را ادامه داد.

این دستگاه در تلاش برای به حداقل رساندن احتمال خطای مکانیکی، بر خلاف دیگر قلب‌های مصنوعی، ساده ساخته شده است و تنها یک بخش متحرک دارد و هیچ دریچه‌ای وجود ندارد که بتواند گیر کند.

قسمت متحرک یک میله توخالی پوشیده شده با آلیاژ تیتانیوم است که داخل یک لوله تیتانیومی به جلو و عقب حرکت می‌کند و در داخل آن لوله بر روی یاتاقان‌های هیدرودینامیکی معلق است.

این دستگاه مشابه دو دریچه پایین قلب (بطن‌ها) کار می‌کند که ابتدا خون را به ریه‌ها و سپس به سراسر بدن منتقل می‌کند.

ویژگی دیگری که قلب مصنوعی دانشگاه OHSU را از دستگاه‌های دیگر متمایز می‌کند این واقعیت است که جریان خونی ایجاد می‌کند که مشابه با ضربان طبیعی انسان است.

به گفته محققان این دانشگاه، این دستگاه آسیب خون و لخته شدن را به حداقل می‌رساند و همچنین ممکن است خطر خونریزی گوارشی و سکته را کاهش دهد.

نیروی این قلب مصنوعی از یک جعبه باتری قابل شارژ تامین می‌شود که می‌تواند در جیب یا کمربند حمل شود. امید است که باتری در نهایت زیر پوست کاشته شود و سپس با استفاده از یک منبع خارجی شارژ شود.

نسخه‌های قبلی قلب مصنوعی OHSU در دوره‌های کوتاه مدت روی گاو و گوسفند موفقیت‌آمیز بوده است. دانشمندان اکنون در حال توسعه یک مدل کوچک‌تر هستند که امیدوارند در آزمون‌های سه ماهه در گوسفند موفقیت‌آمیز باشد و در نهایت بتوان آزمایشات انسانی را دنبال کرد.

کد خبر 400528

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha