همشهری آنلاین: رئال مادرید با گذشتن از سد پاری سن ژرمن، و لیورپول در پی تساوی مقابل پورتو و یوونتوس با برتری در خانه تاتنهام به دور یک‌ چهارم نهایی راه یافتند. منچستر سیتی از بازل شکست خورد، اما با توجه به پیروزی ۴ بر صفر در دیدار رفت، به دور بعد راه یافت.

Real Madrid

شامگاه سه‌شنبه (۶ مارس / ۱۵ اسفند) دو دیدار برگشت از هشت دیدار مرحله یک ‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان باشگا‌ه‌های اروپا برگزار شد. رئال مادرید مهمان پاری سن ژرمن بود و لیورپول نیز در خانه خود به مصاف اف ث پورتو رفت.

یکی از حساس‌ترین پیکارهای اين مرحله مصاف تیم‌های رئال مادرید و پاری سن ژرمن بود. مادریدی‌ها در دیدار رفت با نتیجه ۳ بر یک پیروز شده و گامی بزرگ به سوی مرحله بعد برداشته بودند.

پاری سن ژرمن در دیدار برگشت ستاره‌ بزرگ خود، نیمار را در خدمت نداشت و از این رو ضعیف‌تر از دیدار رفت قدم به میدان گذاشت.

رئال در دیدار برگشت هم قدرت خود را نشان داد و به ویژه از لحاظ شمار حملات از حریف خود برتر بود. پیکار دو تیم پس از ۹۰ دقیقه با پیروزی ۲ بر یک نماینده‌ اسپانیا به پایان رسید.

کریستیانو رونالدو، ستاره رئال در دقیقه ۵۱ توپ را با ضربه سر وارد دروازه تیم میزبان کرد. پاری سن ژرمن در دقیقه ۷۱ توسط کاوانی، مهاجم اروگوئه‌ای خود به گل تساوی دست یافت، اما کازمیرو در دقیقه ۸۰ با زدن گل دوم رئال مادرید شکست میزبان را رقم زد.

این نخستین شکست خانگی پاری سن ژرمن در فصل جاری محسوب می‌شد؛ تیمی که با سرمایه‌گذاری کلان و خرید ستارگان بزرگ به درخشش در رقابت‌های اروپایی امید بسته بود.

این موفقیت برای زین‌الدین زیدان، سرمربی رئال مادرید اهمیت زیادی دارد، چرا که رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا تنها فرصت این تیم برای کسب عنوان است. مادریدی‌ها در رقابت‌های ملی اسپانیا شانسی برای رسیدن به قهرمانی ندارند.

شامگاه سه‌شنبه همچنین دیدار برگشت میان تیم‌های لیورپول از انگلیس و اف ث پورتو از پرتغال برگزار شد. مصاف دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

لیورپول در دیدار رفت در زمین پورتو با نتیجه ۵ بر صفر پیروز شده بود و به این ترتیب مجوز حضور در دور یک‌ چهارم نهایی را به دست آورد.

شامگاه چهارشنبه (۷ مارس / ۱۶ اسفند) دو دیدار برگشت ديگر از هشت دیدار مرحله یک‌ هشتم نهایی لیگ قهرمانان باشگا‌ه‌های اروپا برگزار شد. یوونتوس تورین از ایتالیا میزبان تاتنهام از انگلیس بود و منچستر سیتی از انگلیس در خانه خود به مصاف تیم سوئیسی بازل رفت.

یوونتوس تورین که در دیدار رفت در زمین خود تنها به تساوی ۲ بر ۲ مقابل تاتنهام دست یافته بود، در دیدار برگشت توانست با پیروزی ۲ بر یک بر میزبان خود موفقیتی بزرگ را جشن بگیرد و به جمع ۸ تیم برتر رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا بپیوندد.

تاتنهام در این دیدار خانگی، هم از لحاظ شمار حملات و هم از لحاظ مالکیت توپ بر حریف خود برتری داشت و نیمه نخست را نیز با گل "سون" در دقیقه ۳۹ یک بر صفر به سود خود به پایان رساند.

این تیم در اوایل نیمه دوم نیز کنترل میدان را در دست داشت، تا این که گونزالو ایگواین، مهاجم آرژانتیتی یوونتوس در عرض تنها ۴ دقیقه بازی را دگرگون کرد. او در دقیقه ۶۳ برای نخستین بار دروازه تاتنهام را گشود و در دقیقه ۶۷ نیز سازنده‌ گل دوم تیمش بود.

گونزالو ایگواین

تاتنهام این دیدار را در نهایت به حریف ایتالیایی خود واگذار کرد، با وجود این که در این مصاف تیم برتر میدان بود و شایستگی پیروزی را داشت.

در دیگر دیدار شامگاه چهارشنبه تیم منچستر سیتی شکستی خانگی مقابل بازل را تجربه کرد. منچستر سیتی در بازی برگشت در زمین خود با نتیجه ۲ بر یک از مهمان سوئیسی خود شکست خورد، اما با توجه به پیروزی ۴ بر صفر در دیدار رفت، توانست بلیت صعود به مرحله یک ‌چهارم نهایی را کسب کند.

 

کد خبر 400491

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha