شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: انگلیس به ولادیمیر پوتین هشدار داد اگر هکرهای روس برای نفوذ در بیمارستان‌ها، نیروگاه‌ها یا تاسیسات نظامی تلاش کنند، با یک جنگ سایبری جهانی مواجه می‌شود.

 روسیه که گفته می‌شود به تاکتیک‌های جنگ سرد عقب‌گرد کرده است، امکان دارد هدف یک حمله تلافی‌جویانه ائتلافی از کشورهای غربی قرار بگیرد.

هکرهای روس به عنوان عامل حمله‌هاي اینترنتی تمام عیار علیه زیر ساخت‌های ملی انگلیس مورد سرزنش قرار می‌گیرند.در همین حال، مارک لنکستر، وزیر نیروهای مسلح انگلیس گفت، حمله‌هاي سایبری بسیار جدی را می‌توان در رده اقدام جنگی قلمداد کرد. چنین حمله‌ای توجیهی برای ضد حمله است.

به گزارش ایسنا به نقل از اکسپرس،هم‌زمان با این هشدار تردیدها درباره استفاده روس‌ها از "وب تاریک" برای جذب هکرها بالا گرفته است.

یک کارشناس امنیتی می‌گوید: این امکان کاملا وجود دارد که کرملین از عمیق‌ترین و تاریک‌ترین بخش‌های اینترنت برای جذب هکرها استفاده کند تا عملیاتی برای فلج کردن سازمان‌ها اجرا کنند. هدف آنها ناشناس ماندن و قابلیت تکذیب کردن است. فعالیت در وب‌های تاریک قطعا یکی از راه‌های دستیابی به این هدف است.

ژنرال کریس دورل، رئیس فرماندهی نیروهای مشترک انگلیس هم اخیرا از متدهای هکرهای تحت امر پوتین انتقاد کرد.

او گفت: آنها به دنبال سرقت، تحریف، دستکاری و تخریب اطلاعات ما هستند. این بخشی از دکترین آنهاست. تمامی سیستم‌هایی که ما در زندگی‌مان در اختیار داریم به نوعی با سیستم‌های رایانه‌ای کنترل می‌شود. اگر شما بتوانید به آنها نفوذ کنید، پس می‌توانید بر ما تاثیر بگذارید. این می‌تواند به عرصه قدرت، به سیستم‌های ترافیکی و سیستم‌های کنترل ترافیک هوایی هم کشیده شود.

وزرای انگلیس به وضوح به پوتین ، رئيس‌جمهور روسيه گفته‌اند که حمله‌هاي سایبری تحت امر کرملین را تحمل نمی‌کنند.

کد خبر 400482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha