مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمیلیا ارهارت در زمان حیاتش یکی از مشهورترین زنان به شمار می‌رفت که سرنوشتی مبهم داشت اما محققان احتمال می‌دهند ردپای جدیدی از سرنوشت او یافته‌اند: استخوان‌هایی که حدود ۷۰ سال در یک جزیره در اقیانوس آرام پنهان شده‌بودند احتمالا متعلق به املیا ارهات، خلبان پیشرو آمریکایی تعلق دارد.

براساس گزارش BBC، آمليا  ارهارت و همکارش كه مسئوليت خوانش نقشه را به عهده داشت،‌ در سال 1937 درحین پرواز بر فراز اقیانوس آرام ناپدید شدند و تا به امروز كسي دليل ناپديدي او و مكان سقوط احتمالي‌اش را نمي‌داند. ارهارت در این پرواز مي‌خواست روي خط استوا دور بزند.

ریچارد جانتز استاد دانشگاه تنسی آمریکا در تحقيقات تازه‌اش نظریه‌های قبلی درباره تعلق استخوان‌های کشف شده به مردي ناشناس را رد كرده‌است و احتمال مي‌دهد اين استخوان‌ها به ارهارت تعلق داشته باشد.

استخوان ها در جزیره نیکومارورو در 1800 کیلومتری هاوایی كشف شده‌اند درحاليكه یک کفش زنانه، یک ابزار جهت‌یابی دریایی و یک بطری از نوشيدني‌هاي محبوب ارهارت دركنار آن قرار داشت.

13 قطعه استخوان‌ كشف شده در جزیره نیکومارورو پس از بررسی های اولیه ناپديد شده‌اند اما محققان دانشگاه تنسی براساس اندازه گیری‌های صورت گرفته از این استخوان‌ها، به اين نتيجه رسيده كه آنها به یک زن قد بلند از نژاد‌ اروپایی تعلق داشته‌اند.

محققان همچنین از عکس های موجود از آمليا ارهارت برای بررسی نرم‌افزاري تطابق استخوان‌ها با مشخصات ظاهری او استفاده کردند. دانشمندان همچنين در بررسي‌هاي خود از یک محقق لباس‌شناسی تاریخی نيز برای بررسی اندازه لباس‌های ارهارت و انطباق آنها با استخوان های کشف شده استفاده كردند.

جانتز معتقد است همه شواهد نشان دهنده آن هستند که استخوان‌های پیدا شده در سال 1940 به یک زن قد بلند از نژاد اروپایی تعلق دارد و این فرد آمیلیا ارهارت است. 

امیلیا ارهارت، نخستین زنی است که به تنهایی بر فراز اقیانوس اطلس پرواز کرد و ركورد اين كار را در سال 1932 به نام خود ثبت كرد. پنج سال بعد او  به همراه فرد نونان، نقشه خوان پروازش از پاپوئا گینه نو به سمت جزیره هاولند پرواز کرد و پس از آن ديگر كسي آنها را نديد.

کد خبر 400453

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha