همشهری آنلاین: قائم‌مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای ارتقابخشی مدرک تحصیلی دانشجویان رشته داروسازی، ۲۴۵ دانشگاه خارجی از فهرست دانشگاه‌های معتبر وزارت بهداشت حذف شدند.

به گزارش ایرنا، حمید اکبری در بیست‌ویکمین همایش دانشجویان داروسازی سراسر کشور افزود: دانشگاه‌های کشورهایی نظیر آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، فیلیپین، برخی دانشگاه‌های هندوستان و ترکیه از جمله دانشگاه‌های حذف شده از فهرست معتبر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

وی با اشاره به اینکه هر ساله حدود یکهزار و 600 دانشجو داروسازی وارد دانشگاه‌ها می‌شوند، گفت: از دغدغه‌های ما بحث کیفی‌سازی پذیرش دانشجویان رشته داروسازی است.

وی ادامه داد: رسیدگی به وضعیت صنفی، شغلی، تحصیلی، علمی و پژوهشی دانشجویان داروسازی از مسئولیت‌های مهم ما در وزارت بهداشت است از این رو با پیگیری صورت گرفته مصوبه‌ای برای محدودسازی پذیرش دانشجویان رشته داروسازی تصویب شد.

اکبری با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌ها تا سال 1404 به حدود 27 هزار داروساز در کشور نیاز داریم، گفت: هم اکنون 19 هزار پزشک داروسازی در کشور فعال هستند و بالغ بر 10 هزار دانشجوی داروسازی نیز در سال‌های بین 1390 تا 96 وارد دانشگاه‌ها شده‌اند که برآورد می‌شود زودتر از سال 1404 به این تعداد دانشجو دست یابیم.

وی در خصوص تعداد ورود دانشجویان خارجی به دانشگاه‌های کشور نیز افزود: سالانه حدود 100 تا 150 دانشجوی خارجی برای تحصیل در رشته داروسازی وارد کشور می‌شوند که تقریبا همین تعداد دانشجو از کشور نیز برای تحصیل در این رشته به دانشگاه‌های خارج از کشور سفر می‌کنند.

قائم‌مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: از حدود یک میلیون نفر داوطلب ورود به دانشگاه‌ها حدود 700 هزار نفر معادل 69 درصد این افراد را متقاضیان رشته تجربی تشکیل می‌دهند و در بین رشته‌های تجربی نیز سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بیشترین متقاضی را دارند.

وی افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم تمرکز جدی بر روی بحث کیفی‌سازی تمام علوم به ویژه رشته‌های پزشکی صورت گرفته تا بیش از گذشته به استانداردهای منطقه‌ای و جهانی نزدیک شویم.

کد خبر 400415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha