همشهری آنلاین: سال‌ها پیش از آنکه فاصله معنادار میان دستمزد مردان و زنان در هالیوود به یک بحث جنجالی و پرحاشیه تبدیل شود، پل نیومن فقید در خفا برای همسان‌سازی دستمزد همبازی‌های زن خود با ستاره‌های مرد مبارزه می‌کرد.

سوزان ساراندون و پل نیومن

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از نيويورك ديلي‌نيوز، سوزان ساراندون كه 20 سال پيش در «گرگ و ميش» با نيومن همبازي بود، به تازگي اعتراف كرده است ستاره سرشناس هاليوودي بخشي از دستمزد خود را به او داده تا دريافتي‌اش نسبت به مردان چندان كم نباشد. جين هكمن، ريس ويترسپون، ليو شرايبر و جانكارلو اسپوزيتو ديگر بازيگران فيلم سال 1998 به كارگرداني رابرت بنتن بودند كه در گيشه به سختي شكست خورد.

ساراندون 71 ساله درباره پويش همسان‌سازي دستمزد مردان و زنان گفت: «اما استون يك‌بار گفته بود به دليل اصرار همبازي‌اش دستمزدي برابر مردان گرفته است. اين ماجرا سال‌ها پيش براي من رخ داد؛ زماني كه با هم در يك فيلم كار مي‌كرديم. آنها به دو بازيگر مرد دستمزدهايي بيش از ما مي‌دادند و اينجا بود كه او پيش من آمد و گفت كه نگران نباشم. چون قصد دارد بخشي از دستمزدش را به من بدهد و اين كار را كرد.»

يكسان شدن دستمزدهاي زنان و مردان در هاليوود به بحثي دامنه‌دار در سال‌هاي اخير تبديل شده و با اتفاقي كه در توليد «تمام پول‌هاي جهان» ريدلي اسكات افتاد، بار ديگر به صدر خبرها راه يافت. ماجرا از اين قرار بود كه مارك والبرگ براي حضور در گرفتن دوباره برخي صحنه‌هاي پروژه يك و نيم ميليون دلار دستمزد گرفت؛ در حالي كه به همبازي او ميشل ويليامز براي همين صحنه‌ها كمتر از هزار دلار رسيد. در نهايت والبرگ تصميم گرفت تمام دريافتي خود را صرف كارهاي خير كند.

نيومن كه در سينما بيشتر با «لوك خوش‌دست» شناخته مي‌شود، سال 2008 تسليم سرطان ريه شد و در 93 سالگي از دنيا رفت. او در كنار لارنس اوليوير، مايكل كين و جل نيكلسن بازيگراني بودند كه در پنج دهه نامزد دريافت جايزه اسكار شدند.

کد خبر 400410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha