همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از بارش باران و وزش باد در برخی مناطق کشور خبر داد.

ورود سامانه بارشی به کشور | کاهش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دما در برخی مناطق

به گزارش ایسنا احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی انتظار می‌رود تا بعد از ظهر امروز (۱۸ اسفند) روند افزایش دما همراه با وزش باد شدید در استان‌های گیلان و اردبیل ادامه یابد اما از اوایل امشب با نفوذ جریانات سرد شمالی دما علاوه بر این استان‌ها در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی بین هفت تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: از بعدازظهر امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ اسفند) دریای خزر مواج خواهد بود.

وی ادامه داد: با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور طی امروز (۱۸ اسفند) ابتدا در استان‌های واقع در شمال غرب و به تدریج در دامنه‌های غربی و مرکزی البرز بارش باران، وزش باد شدید، در برخی مناطق رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

وظیفه ضمن اشاره به وزش باد شدید در مناطق شمال تا مرکز عراق گفت: احتمال خیزش گرد و خاک و تاثیر آن در نوار غربی کشور وجود دارد که در این صورت موجب کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، فردا (۱۹ اسفند) با حرکت سامانه بارشی به سمت شرق عمده بارندگی در سواحل شمالی، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی در مناطق مرکزی با وزش باد شدید و بارش پراکنده همراه خواهد بود، تصریح کرد: در همین روز شاهد وزش باد شدید در دامنه‌های مرکزی زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی خواهیم بود.

وظیفه ادامه داد: فعالیت این سامانه روز یکشنبه (۲۰ اسفند) در شمال شرق است و از اواخر وقت همین روز از کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۹ اسفند) قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید، در بعد از ظهر افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (۲۰ اسفند) کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد و با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 400402

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha