همشهری آنلاین: نظارت بر اماکن و رستوران‌های بین راهی در ایام نوروز تشدید می‌شود.

رستوران بین راهی

به گزارش همشهري آنلاين، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درباره برنامه‌هاي لازم براي بهداشت محیط و نظارت بر اماکن و اغذیه فروشی‌ها در ایام تعطیل نوروز گفت: بهداشت فردی، اولین اولویت بازرسان بهداشت محیط در کنترل رستوران‌ها و اماکن بین راهی است.

محسن فرهادی افزود: برنامه‌های نوروزی بهداشت محیط و نظارت بر اماکن و رستوران‌ها از پانزدهم اسفندماه آغاز می‌شود و تا 15 فروردین ادامه دارد. روزانه 820 تیم دونفره از 8 صبح تا 8 شب فعالیت خواهند کرد و 420 تیم نیز در مراکز بهداشت شهرستان‌ها و معاونت بهداشتی دانشگاهی مستقر شده و به صورت کشیک روزانه ثابت فعالیت خواهند کرد. تیم‌های عملیاتی ملبس به یونیفروم بهداشت و آرم 190 هستند. خودروهای بازرسان نیز پژوپارس و سمند سفیدرنگ با آرم 190 خواهد بود. شماره تلفن 190 به صورت شبانه روزی آمادگی پاسخگویی به شکایات مردم را دارد.

او مهمترین هدف مرکز بهداشت محیط را حفظ و ارتقای سلامت شهروندان خصوصا مسافرین نوروزی را اعلام كرد و افزود: نوع عملکرد، نظارت و کنترل بر مراکز و اماکن عمومی متفاوت است، در عين حال، اولویت، بازدید از هتل‌ها، متل‌ها، پانسیون‌ها و رستوران‌ها با تاکید بر اماکن، مساجد، رستوران‌ها و پمپ بنزین‌های بین راهی است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: همکاران بهداشت محیط از ابتدا تا پانزدهم اسفندماه نسبت به هماهنگی‌های برون بخشی اقدام می‌کنند، چراکه در فعالیت‌های نوروزی به همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، تعزیرات حکومتی، قوه قضاییه و اتاق اصناف نیاز است و در این راستا تمام ارگان‌ها، برنامه‌های اجرایی خود را نوشته و از 15 اسفندماه وارد مرحله عملیاتی می‌شوند.

فرهادي تاكيد كرد: هر چه به پایان سال نزدیک می‌شویم، کنترل بر آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، شیرینی فروشی‌ها و شیرینی پزی‌ها  نيز افزایش مي‌يابد.

او گفت: بازرسان و همکاران بهداشت محیط، براي نظارت بر رستوران‌ها و کنترل بهداشت محیط، از دستگاه‌های پرتابل سنجش برای کنترل دما، کنترل ph، کنترل نمک و بار میکروبی آب و غذا استفاده می‌کنند و انتظار می‌رود، مداخله همکاران ما از سال‌های قبل بیشتر بوده و کنترل‌ها افزایش پیدا کند تا برنامه‌هایی که در قالب طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت مورد تاکید است، با هدف ارتقای بهداشت عمومی شهروندان به کار گرفته شود.

فرهادي افزود: در استان تهران از توان دفاتر خدمات سلامت بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد و در مناطقی از تهران که از پوشش ضعیف‌تری برخوردار است، از بازوی بخش خصوصی در راستای نظارت‌های بهداشتی نوروزی بهره خواهیم برد.

 معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: تیم عملیاتی و نظارتی در راستای اقدامات نوروزی مرکز بهداشت محیط در ایام نوروز بسیج خواهند شد که روزانه 820 تیم دونفره از 8 صبح تا 8 شب فعالیت خواهند کرد و 420 تیم نیز در مراکز بهداشت شهرستان ها و معاونت بهداشتی دانشگاهی مستقر شده و به صورت کشیک روزانه ثابت فعالیت خواهند کرد.

مهندس فرهادی با تاکید براینکه تیم های عملیاتی ملبس به یونیفروم بهداشت و آرم 190 هستند، تصریح کرد: خودروهای بازرسان نیز پژوپارس و سمند سفیدرنگ با آرم 190 خواهد بود.

او درباره کنترل‌های بین راهی گفت: در زمینه کنترل بر اماکن و رستوران‌های بین راهی چهار نکته از اهمیت بیشتری برخوردار است، اول بهداشت فردی است، یعنی افرادی که در رستوران‌ها و اماکن بین راهی فعالیت دارند، در درجه اول باید بهداشت فردی خود را رعایت کنند، محور بعدی رعایت بهداشت مواد غذایی، نگهداری و شست و شوی آنها است. محور سوم بهداشت تجهیزات و ظروف رستوران‌ها است و محور چهارم، اماکن بین راهی بهداشت سازه و ساختمان محل رستوران‌ها و امکان بین راهی است.

کد خبر 400397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha