همشهری آنلاین: عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار معتقد است استیضاح وزیر کار در بدترین زمان ممکن و در شرایطی صورت می‌گیرد و این اقدام جز ضربه زدن به منافع کارگران و بازنشستگان بیمه‌شده هیچ دلیل و نتیجه‌ای ندارد.

علی خدایی

علی خدایی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که چرا جلسه دستمزد شورای عالی کار برگزار نشد و نمایندگان کارگری در این جلسه شرکت نکردند؟ اظهار کرد: خودداری نمایندگان کارگری و کارفرمایی از شرکت در جلسه دستمزد در شرایطی صورت گرفت که وزارت کار از یکطرف به دلیل استیضاح وزیر کار توسط مجلس و از طرف دیگر مطرح شدن موضوع واریز منابع درمان سازمان تامین اجتماعی به خزانه تحت فشار است و مجلس بدترین زمان ممکن را برای این کار انتخاب کرده و لطمه بزرگی به جامعه کارگری و منافع کارگران و بازنشستگان و بیمه‌شدگان زده است.

وی گفت: در سقوط هواپیماهای قبلی که وزیر کار نقشی نداشت افراد دیگر استیضاح نشدند ولی چون این حادثه به صندوق بازنشستگی کشوری ربط دارد، به دنبال استیضاح وزیر کار هستند و طوری وانمود می‌کنند که گویی اولین هواپیمایی است که در ایران سقوط می‌کند؛ آن هم در شرایطی که هنوز جعبه سیاه هواپیما باز نشده و اطلاعات آن به بیرون درز نکرده است.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با بیان اینکه اگر عدم حضور ما در جلسات دستمزد اهمیتی نداشته باشد، حضورمان هم مهم نخواهد بود، ادامه داد: با توجه به ساختار شورای عالی کار وزن ما در جلسات دستمزد اثرگذار نیست ولی آنچه مسلم است، عافیت‌طلب نیستیم و درقبال منافع کارگران احساس مسئولیت می‌کنیم و همچنان بر موضع قبلی خود مبنی بر رد مصوبه واریز منابع درمان تامین اجتماعی پافشاری داریم.

خدایی گفت: وظیفه ما به عنوان نماینده کارگران صرفا تعیین مزد نیست و ما تمام منافع کارگران را در نظر و درست‌ترین تصمیم را با توجه به مسئولیتی که بر گردن داریم می‌گیریم.

به گفته این مقام مسئول کارگری موضوع منابع درمان تامین اجتماعی بر دستمزد کارگران اولویت ندارد و هرکدام در جای خود مهم است ولی نمایندگان کارگران هرگز اعلام نکرده‌اند که در جلسات شرکت نمی‌کنند بلکه زمانی در جلسات شورای عالی کار حضور می‌یابند که طرف مقابل نظر مثبت آنها را جلب کند.

وی با بیان اینکه اولین بار در تاریخ مذاکرات مزد است که گروه کارگری حاضر به نشستن سرمیز مذاکره با دولت نیست، گفت: شاید عده‌ای اینطور تصور کند که چون کارفرمایان هم در اعتراض به واریز منابع درمان تامین اجتماعی به خزانه با ما همراه شده‌اند، بین ما و آنها عقد اخوتی بسته شده است ولی ما نمی‌توانیم با این توجیه به کارگران خیانت کنیم و منافع آن‌ها را نادیده بگیریم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه کرسی خالی ما در جلسات دستمزد نشان‌دهنده مخالفت کارگران با تصویب بند ز تبصره ۷ بودجه سال ۱۳۹۷ است، گفت: اینطور نیست که نگران دستمزد کارگران نباشیم و متاسفیم که برخی اعتراض مدنی ما را به قهر و آشتی تعبیر می‌کنند ولی ما تا آخر پای این موضوع ایستاده‌ایم و روزی در جلسات مزد شرکت می‌کنیم که به کارگران تضمین دهند حقوق آن‌ها پایمال نمی‌شود و اطمینان پیدا کنیم که نقش کارگران در سه جانبه‌گرایی دیده می‌شود.

کد خبر 400378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha