پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرستادگان کره جنوبی، که از دیدارشان از کره شمالی بازگشتند، برای توضیح به آمریکا درباره گفت و گوهایشان با رهبری کره شمالی راهی واشنگتن شده‌اند.

فرستادگان

هیات کره جنوبی به رهبری چونگ اویی- یونگ، رییس اداره امنیت ملی کره جنوبی، دوشنبه در پیونگ یانگ با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار کرد.

دو طرف موافقت کردند سومین نشست سران میان دو کره را در دهکده آتش بس پانمونجوم در سمت کره جنوبی در اواخر ماه آوریل برگزار کنند.

روز پنجشنبه، چونگ بهمراه «سو هون»، رییس سرویس اطلاعات ملی، که وی هم از پیونگ یانگ دیدار کرده بود، از فرودگاه اینچون در نزدیکی سئول راهی واشنگتن شدند.

انتظار می‌رود که این دو مقام با اچ آر مک مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید و مایک پُمپئو مدیر سازمان اطلاعات مرکزی ملاقات کنند.

چونگ پیش از ترک سئول، بر ضرورت ایجاد شرایطی برای گفت و گو میان آمریکا و کره شمالی تاکید کرد.

با این حال، مون جه - این، رییس جمهوری روز چهارشنبه در توضیح به نمایندگان احزاب حاکم و مخالف کره جنوبی گفت که غیرهسته‌ای سازی هدف نهایی است و دستیابی فوری به آن دشوار می‌باشد.

بنابه گفته ی ناظران، تمام توجهات بر این نکته معطوف است که طرف آمریکایی چگونه به توضیحات کره جنوبی پاسخ خواهد داد، زیرا دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری از کره شمالی خواسته است که قصد خود را برای غیرهسته‌ای سازی روشن کند.

کد خبر 400361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha