همشهری آنلاین: ایران و تایلند، تفاهمنامه جامع همکاری در زمینه سلامت امضا کردند.

امضای تفاهم نامه بین ایران و تایلند

به گزارش همشهري آنلاين،  سید حسن هاشمی ، در دیدار با پیاساکول وزیر بهداشت عمومی تایلند و امضای تفاهم‌نامه جامع همکاری بین ایران و تایلند در زمینه‌های دارو، تجهیزات پزشکی، بهداشت، تحقیق و توسعه سلامت و تولید واکسن، اظهار داشت: نظام‌های سلامت ایران و تایلند اشتراکات زیادی دارند که امکان استفاده از ظرفیت آن وجود دارد و امیدوارم با همکاری‌های مشترک، شاهد ارتقای نظام سلامت دو کشور باشیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در 5 سال گذشته، اقدامات بسیار خوبی در زمینه پوشش همگانی سلامت در کشور انجام شده و امروز بیش از 92 درصد از مردم ایران، تحت پوشش بیمه هستند و 50 درصد از آنها کاملا رایگان بیمه شده اند.

هاشمی با اشاره به وجود 900 بیمارستان، 30 هزار خانه بهداشت، 6 هزار پایگاه سلامت و مرکز جامع خدمات سلامت در کشور، اظهار داشت: حدود 80 درصد از این خدمات، توسط دولت ارائه می‌شود که این یکی از نقاط ضعف ما است و برای خرید راهبردی خدمات از بخش خصوصی تلاش می‌کنیم تا بتوانیم بجای تصدی گری، سیاستگذاری و نظارت وزارت بهداشت را تقویت کنیم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: در ایران 60 دانشگاه علوم پزشکی و 600 مرکز تحقیقاتی در حوزه پزشکی وجود دارد و 250 هزار دانشجو در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند.

هاشمی تاکید کرد: رتبه ایران در تولید علم در حوزه نشر مقالات در منطقه اول و رتبه ما بر اساس نمایه بین المللی ISI در دنیا شانزدهم است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه 96 درصد از دارو و 35 درصد از تجهیزات مورد نیاز ایران، در داخل کشور تولید می‌شود، افزود: از همکاری‌های مشترک بین وزارت بهداشت ایران و تایلند در دوران گذشته تشکر ‌کنم و همکاران ما در قالب این همکاری‌ها، درس‌های خوبی از نظام سلامت تایلند آموختند و بخشی از آن را در کشور اجرا کردند.

هاشمی سفر همتای تایلندی خود به ایران را در تقویت و توسعه روابط دو کشور بسیار مهم و موثر عنوان کرد و از آمادگی کامل ایران برای توسعه روابط در حوزه بهداشت و درمان با تایلتد خبر داد.

کد خبر 400294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha