همشهری آنلاین: ترامپ در پاسخ به میزان پایین تماشاگران مراسم اسکار ۲۰۱۸، این مساله را به فقدان قدرت ستاره‌ها مرتبط کرد و آنها را دست انداخت.

سینما

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، پس از اعلام میزان تماشای مراسم اسکار ۲۰۱۸ از تلویزیون، رییس جمهوری آمریکا بلافاصله به این موضوع واکنش نشان داد و در توییتر نوشت: پایین‌ترین امتیاز اسکار در طول تاریخ. مشکل این است که ما اصلا ستاره نداریم- به جز رییس جمهورتان(البته برای شوخی)!

این واکنشی بود که ترامپ از خود نشان داد.

برمبنای آماری که دیروز منتشر شد تماشاگران مراسم اسکار در نودمین سال برگزاری‌اش از هر سال کمتر بوده و به ۲۶.۵ میلیون نفر کاهش یافت که ۱۹ درصد از پارسال کمتر بود. گفته می‌شود وجود نداشتن فیلمی از میان پرفروش‌های پرمخاطب در میان نامزدهای بهترین فیلم موجب این کاهش توجه به مراسم شده است.

کمیته ملی جمهوری‌خواهان و دیگر گروه‌های محافظه‌کار سیاسی نیز این کاهش را به استفاده برندگان اسکار و ارایه‌کنندگان جوایز به استفاده از صحنه اسکار برای پرداختن به مسایل سیاسی ارتباط داده‌اند؛ هر چند این سنتی است که به دهه ۱۹۷۰ باز می‌گردد.

در مراسم اسکار که یکشنبه شب در هالیوود برگزار شد جیمی کیمل مجری مراسم و ارایه کنندگان جوایز در مجموع چهار بار به ترامپ ارجاع دادند و با مایک پنس معاون رییس جمهوری نیز یک بار شوخی کردند.

با این حال تمرکز بیشتر امسال بر «جنبش من هم همینطور» بود و در کنار آن تیراندازی در پارکلند نیز مورد نظر بود.

سال پیش ترامپ درباره اسکار توییتی نکرد اما به یک شبکه خبری گفت که اشتباه در اعلام نام برنده برای تمرکز بر مسایل سیاسی بوده است.

البته صحبت امسال ترامپ بی‌پاسخ نماند و جیمی کیمل هم بلافاصله در توییتر نوشت: ممنون، رییس جمهور با پایین‌ترین رای در تاریخ.

کد خبر 400284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha