چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲

همشهری آنلاین: حتی هنگامی‌که خواب هستید، مغز شما به شنیدن صداهای اطراف و پردازش آن‌ها ادامه می‌دهد.

white noise

سروصدا می‌تواند شما را از خواب بیدار کند، شما را از یک مرحله خواب به مرحله دیگر ببرد و حتی باعث تغییر در سرعت ضربان قلب و فشارخونتان شود.

احتمال بیشتری وجود دارد که سروصدا در مراحل ابتدایی‌تر خواب بر شما تأثیر بگذارد. نشان داده شده است که افراد هنگامی صدایی عاطفی مثلاً گریه کودک را می‌شوند، نسبت به مثلاً سروصدای خرخر یک فرد، با احتمال بیشتری ممکن است بیدار شوند.

برای پیشگیری از سروصدایی که خواب را مختل می‌کند، این توصیه‌ها را به کار ببندید:

- نویز سفید ممکن است برای پوشاندن صداهای گوش‌خراشی که می‌توانند شما را از خواب بیدار کنند، به کار رود. نویز سفید را می‌تواند با ماشین‌های مخصوص این کار، هواکش یا تهویه مطبوع ایجاد کرد.

- اگر نزدیک یک منطقه پرواز هواپیماها یا یک خیابان شلوغ زندگی می‌کنید، از نویز سفید برای به حداقل رساندن احتمال بیدار شدن در خواب استفاده کنید.

- همیشه هنگامی‌که می‌خواهید بخوابید، تلویزیون را خاموش کنید. صداهای تلویزیون که تون و بلندی‌شان تغییر می‌کند می‌توانند خواب را مختل کنند.

کد خبر 400231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =