سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
۰ نفر

صفرکردن خلافی و قبول در آزمون گواهینامه؛ اینها وعده‌های وسوسه‌کننده مأمور قلابی برای سرکیسه کردن طعمه‌هایش بود.

متهم

متهم لباس پلیس راهنمایی و رانندگی به تن می‌کرد، بی‌سیم به‌دست می‌گرفت و به میادین اصلی شهر می‌رفت تا طعمه‌هایش را شناسایی کند.

به گزارش همشهری، از مدتی قبل چندین شکایت در دادسرای راهور پایتخت مطرح شد که نشان می‌داد مردی جوان خودش را پلیس راهنمایی و رانندگی جا زده و به بهانه‌های مختلف اقدام به اخاذی از طعمه‌هایش کرده است. مالباخته‌ها بی‌آنکه از او درخواست کارت شناسایی کنند به راحتی فریب چرب‌زبانی‌های وی را خورده و به مرد شیاد اعتماد کرده بودند.

یکی از آنها در شکایت خود گفت: چند وقت پیش در یکی از میدان‌های مرکز شهر بودم که به‌صورت اتفاقی متوجه حرف‌های مأمور پلیسی شدم که لباس راهنمایی و رانندگی به تن داشت و مشغول صحبت با موبایلش بود. او به شخصی که آن‌طرف خط بود می‌گفت می‌تواند در آزمون راهنمایی و رانندگی، برایش قبولی رد کند و به‌زودی گواهینامه‌اش را بگیرد. از سوی دیگر من هم قرار بود به‌زودی در آزمون رانندگی شرکت کنم. پیش از این 2مرتبه در آزمون شرکت کرده و رد شده بودم و با شنیدن حرف‌های مأمور پلیس تصمیم گرفتم از او کمک بخواهم.

وی ادامه داد: وقتی مأمور پلیس تلفن را قطع کرد به سمتش رفتم و به او گفتم که من هر بار آزمون را رد شده و به‌دنبال گرفتن گواهینامه رانندگی هستم. مأمور پلیس به من وعده داد که می‌تواند کارهای اداری را برایم انجام دهد تا بدون اینکه در امتحان شرکت کنم، گواهینامه برایم صادر شود. او گفت: قرار شد 700هزار تومان پول به‌حساب او واریز کنم تا به‌زودی گواهینامه به دستم برسد. من این پول را کارت به کارت کردم اما دیگر خبری از او نشد و حتی تلفنش را هم پاسخ نداد و آنجا بود که فهمیدم در دام یک کلاهبردار گرفتار شده‌ام.

  • باجگیری‌های سریالی

تعداد شاکیان روزبه روز در حال افزایش بود و بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد شیاد به بهانه گرفتن گواهینامه یا صفر کردن خلافی به کلاهبرداری‌هایش ادامه می‌دهد. یکی دیگر از شاکیان که مبلغ یک میلیون تومان به‌حساب پلیس قلابی واریز کرده بود تا خلافی 4میلیونی‌اش را صفر کند، به مأموران گفت: در نزدیکی ایستگاه مترو با مأمور پلیسی آشنا شدم.

او با تلفنش مشغول صحبت بود و به فردی که آن طرف خط بود می‌گفت خیالتان راحت باشد خلافی هایتان صفر می‌شود. به سمت او رفتم و همین شروع آشنایی‌مان بود. من حتی وی را به دوستانم هم معرفی کردم و آنها هم برای صفر شدن خلافی مبالغی به‌حساب این فرد واریزکردند اما او ما را سرکار گذاشت و دیگر جواب تماس‌هایمان را نداد.

  • دستگیری

ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با دستورقاضی دادسرای راهور، به تحقیقات خود ادامه دادند تا اینکه تلاش مأموران به دستگیری پلیس قلابی منجر شد. او مردی 32ساله است که در بازجویی‌ها به پوشیدن لباس پلیس و اخاذی از طعمه هایش اقرار کرد و تحقیقات از وی برای شناسایی شاکیان احتمالی دیگر ادامه دارد.

  • سرقت به خاطر مشکلات مالی

مرد جوان لباس آبی بازداشتگاه پلیس را به تن دارد و دستبند به‌دست وارد محوطه پلیس راهنمایی و رانندگی تهران می‌شود. افسری که همراهش است، بی‌سیم و لباس پلیسی که متهم در نقشه‌های تبهکاری‌اش از او استفاده می‌کرد را در دست گرفته است و او را به طرف سالن هدایت می‌کند.هنوز باور ندارد که دستگیر شده و باید به زندان برود. این مرد شیاد روز گذشته، در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری جزئیات نقشه تبهکاری و انگیزه‌اش را بازگو کرد.

  • چه شد که ایده اخاذی آن هم با این شگرد به ذهنت رسید؟

این را حتما بنویسید که واقعا من نمی‌دانم مردم چرا این همه ساده‌لوح شده‌اند و چطور به راحتی به همه اعتماد می‌کنند ! تعجب من این است که هیچ کدام از طعمه هایم حتی از من کارت شناسایی هم نخواستند. اما ایده این سرقت زمانی به ذهنم رسید که از شرکت اخراج شدم. من تحصیلکرده‌ام اما هیچ کجا برایم کار نبود. از سوی دیگر شب عید بود و نمی‌خواستم شرمنده فرزندانم شوم. این شد که به ذهنم رسید با پوشیدن لباس پلیس، پول به جیب بزنم اما فکرش را نمی‌کردم دستگیر شوم و اوضاع زندگی‌ام بدتر شود.

  • گفتی تحصیلکرده‌ای، چقدر درس خوانده ای؟

لیسانس دارم و مهندس عمران هستم. اما هر چه گشتم کاری پیدا نکردم و بیکار بودم. همه این کارها را هم به‌خاطر بی‌پولی انجام دادم.

  • چند نفر را به دام انداختی؟

فکر می‌کنم 6نفر.

  • چند وقت است که خلاف را شروع کردی؟

یک‌ماه است.

  • سابقه داری؟

نه. اما از وقتی دستبند را به دستانم دیده‌ام، ‌وحشت کرده‌ام.

  • طعمه هایت را چطور شناسایی می‌کردی؟

به راحتی. فقط کافی است بتوانی خوب صحبت کنی، آنقدر خوب که به راحتی طرف مقابلت به تو اعتماد کند. آن وقت مثل آب خوردن هم می‌توانی جیبت را پر از پول کنی.

من از ساعت 8صبح تا 4بعد از ظهر به جاهای شلوغ می‌رفتم و موبایلم را به‌دست می‌گرفتم و درحالی‌که اصلا هیچ‌کس آن طرف خط نبود شروع می‌کردم به صحبت کردن. به همین راحتی طعمه هایم را شناسایی می‌کردم. از 200هزارتومان تا 5میلیون تومان از آنها پول می‌گرفتم. طعمه هایم هم آشنایانشان را به من معرفی می‌کردند و به این ترتیب در این چرخه جیبم را پر از پول کردم.

  • چقدر پول گیر آوردی ؟

نمی دانم، همه خرج بدهی و زندگی شد.

  • لباس و بی‌سیم را از کجا خریدی؟

60هزارتومان از جنوب تهران.

  • حالا چرا پلیس راهور؟ چرا لباس نیروی انتظامی نخریدی؟

من سرباز راهور بودم و 2سال در این سازمان خدمت کرده بودم، برای همین خودم را مأمور راهنمایی و رانندگی جا زدم تا از این طریق پول به جیب بزنم.

  • کارت‌هایی که به حسابت پول واریز می‌کردند را از کجا تهیه کردی؟

از معتادان بین 10 تا 20هزار تومان می‌خریدم اما حالا که شب عیدی گیر افتادم و سال تحویل کنار خانواده‌ام نیستم خیلی خیلی پشیمانم.

کد خبر 400222

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha