سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

با وجود اعلام مخالفت وزیر ورزش‌و‌جوانان، یکی از معاونان او و رئیس مرکز روابط عمومی این وزارتخانه با استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی، برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که رایزنی برای انتخاب جانشین خادم آغاز شده است.

خادم

هفته گذشته رسول خادم در نامه‌ای سرگشاده از ریاست فدراسیون کشتی کناره‌گیری کرد. بسیاری کناره‌گیری او را به اعلام مواضعش پس از ماجرای محرومیت علیرضا کریمی، ربط دادند. کریمی به‌دلیل شکست تعمدی برای رویارو نشدن با حریفی از رژیم صهیونیستی، توسط فدراسیون جهانی 4‌ماه از حضور در همه مسابقات محروم شد. خادم بعد از آن ماجرا، خواهان تعیین تکلیف رسمی درباره رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی شد تا به گفته او تنها ورزشکاران و مربیان، هزینه نپردازند.

بر اساس شنیده‌های غیر رسمی، حسن رنگرز، قهرمان پیشین کشتی‌ فرنگی ایران، یکی از گزینه‌های احتمالی برای سرپرستی فدراسیون کشتی است. رنگرز، دکترای مدیریت ورزش دارد و علاوه بر مسئولیت‌های مختلف در کشتی، در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، مشاور رئیس سازمان تربیت بدنی وقت و نیز مشاور محمد عباسی، نخستین وزیر ورزش دولت دهم بود. گفته می‌شود او در همان دوره به کمیسیون اجتماعی دولت که ریاست آن بر عهده اسفندیار رحیم مشایی بود، آمد و رفت داشته است.

همزمان با شایعه انتخاب سرپرست برای فدراسیون کشتی، از وزارت ورزش‌ و‌ جوانان خبر می‌رسد که وزیر به شورای امنیت‌ملی نامه نوشته است. برخی معتقدند این نامه احتمالا تغییری در شرایط فعلی ایجاد نمی‌کند با این حال فضایی که بعد از استعفا و 2‌نامه رسول خادم به‌وجود آمده، وزارت ورزش را بر آن داشته که از انفعال خارج شود.

رسول خادم در بخشی از نامه دومش نوشته بود:« هر چه سریعتر شورای امنیت‌ملی باید دستگاه دیپلماسی را مسئول پیگیری موضوع مواضع نظام سیاسی ایران در کمیته بین‌المللی کند. دستگاه دیپلماسی هم باید با تشکیل تیم‌های مجرب هم از مواضع سیاسی ایران در ورزش دفاع کند و هم با تعاملات خود فشارهای سیاسی طرف مقابل را تعدیل کند. به‌گونه‌ای که قهرمان ملی کمترین آسیب را متحمل شود.»

  • مسعود شجاعی به تیم‌ملی بر می‌گردد؟

از هیاهوی پس از بازی مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی، 2‌ملی‌پوش فوتبال ایران، مقابل تیمی از رژیم صهیونیستی، ماه‌ها می‌گذرد.

حاج‌صفی نامه‌ای نوشت و رسما به‌خاطر تصمیمی که گرفته بود، عذرخواهی کرد. با این عذرخواهی او به تیم‌ملی برگشت. شجاعی هم توضیح داد که به خواست باشگاه یونانی که عضو آن بوده، مجبور شده در این بازی به‌میدان برود، با این وجود او ماه‌ها از تیم‌ملی دور ماند شاید چون مانند حاج‌صفی نامه عذرخواهی ننوشت.

دیروز کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران که برای تماشای بازی‌ 3‌بازیکن ایرانی لیگ یونان به این کشور رفته، در فیس‌بوک از شجاعی تمجید کرد.

او نوشت:« مسابقه AEK با پانیونیوس با برتری صفر- یک میزبان به پایان رسید، مسعود خوب کار کرد، او حالا با تیمش یکه‌تاز یونان است.» برخی این چند جمله را نشانه‌ای برای دعوت دوباره از شجاعی به اردوی تیم‌ملی دانستند. درعین حال کسانی هم هستند که معتقدند دعوت کردن یا نکردن از مسعود شجاعی، خارج از حوزه اختیارات کارلوس کی‌روش است.

کد خبر 400217

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha