سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمتر از ۱۰۰ روز تا آغاز جام جهانی فوتبال و همزمان با بیست و پنجمین سالگرد درگذشت بابی مور، نمایشگاهی از عکس‌های کاپیتان تیم ملی فوتبال انگلستان فاتح جام جهانی ۱۹۶۶ در گالری ملی پرتره در لندن برپا شده است.

فرانتس بکن بائر

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ایران‌آرت، بابی مور که از توانمندترین مدافعان تاریخ فوتبال بود، فوریه 1993 در 51 سالگی به دلیل ابتلا به سرطان از دنیا رفت. در تصاویری که از این بازیکن فقید در گالری ملی پرتره روی دیوار رفته، می‌توان به شطرنج بازی کردن با فرانتس بکن‌بائر، دراز کشیدن روی کاناپه هنگام تماشای تلویزیون، گرفتن توپ از جورج بست و ایستادن مقابل خانه شگفت‌انگیز با همسر و فرزندان اشاره کرد. این تصاویر پیشتر در اختیار روبرتا مور، دختر بازیکن نامدار بود.

مور را از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال مي‌دانند كه در 21 سالگی کاپیتان وستهم شد و در 22 سالگی بازوبند کاپیتانی تیم ملی انگلستان را به بازو بست. اوج کار او هم پیروزی چهار بر دو بر تیم ملی آلمان غربی در فینال جام جهانی 1966 بود که تنها قهرمانی تاریخ انگلیس را در اين رقابت‌ها رقم زده است. عکس‌هایی که به نمایش درآمده، مور را درون و بیرون زمین نشان می‌دهد؛ از جمله پس از تمرین وستهم همراه با جانی بایرن در 1962 با چتری در دست زیر باران.

در عکسی دیگر، مور کنار همسر و پشت دو فرزندش مقابل خانه‌ای اعیانی ایستاده که همان زمان 100 هزار پوند ارزش داشت. این عکس در دورانی گرفته شده که رسانه‌ها و مردم بیش از پیش به زندگی شخصی ستاره‌ها توجه نشان می‌دادند. شطرنج بازی کردن با بکن‌بائر هم یکی دیگر از عکس‌های جالب این نمایشگاه است. کاپیتان تیم ملی آلمان پس از مرگ مور، او را «بهترین مدافع تاریخ فوتبال جهان» نامیده بود.

نمایشگاه «بابی مور: نخستین جنتلمن فوتبال انگلستان» در سالن شماره 32 گالری ملی پرتره از پنجم مارس آغاز به کار کرده و تا ژانویه 2019 ميزبان دوستداران فوتبال و علاقه‌مندان هنر عكاسي خواهد بود.

کد خبر 400188

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha