سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: پخش زنده مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۰۱۸ از نظر تعداد بیننده در تلویزیون آمریکا و پیش‌بینی‌پذیر بودن برندگان در تاریخ ۹۰ ساله آکادمی اسکار رکوردهای منفی را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اينديپندنت، موسسه آماری نیلسن که سال‌هاست تعداد بینندگان برنامه‌های ورزشی و هنری پخش زنده را رصد و آمار بینندگان آن را اعلام می‌کند، روز گذشته تعداد مخاطبان نودمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار را 26 میلیون و 500 هزار نفر فقط در آمریکا اعلام کرد. به این ترتیب، اسکار 2018 رکورد کم‌بیننده‌ترین دوره را پس از یک دهه به نام خود سند زد. پیش‌تر این رکورد در اختیار اسکار 2008 بود که 32 میلیون بیننده تلویزیونی داشت.

سال گذشته تعداد بینندگان پخش زنده مراسم اسکار از شبکه تلویزیون ABC آمریکا 32 میلیون و 900 هزار نفر بود؛ کمترین میزان در مقایسه با 9 سال پیش از آن اما به نظر می‌رسد طولانی شدن مراسم امسال به مدت حدود چهار ساعت و نداشتن هیجان لازم به دلیل پیش‌بینی‌پذیر بودن تقریبا تمام مهم جوایز باعث شد شهروندان آمریکایی چندان رغبتی به پیگیری برنامه پخش زنده نداشته باشند.

با این حال، اسکار 2018 پربیننده‌ترین برنامه غیرورزشی پخش زنده امسال بوده است. شبکه ABC بخش‌های 30 ثانیه‌ای تبلیغات میان‌برنامه اسکار را به مبلغ 2.6 میلیارد دلار واگذار کرده بود؛ رقمی که حدود 700 میلیون دلار بالاتر از سال گذشته است. شبکه ABC 128 میلیون دلار از پخش زنده مراسم اسکار 2017 سود کرد.

مراسم اهدای جوایز گرمی در ژانویه امسال 26 میلیون بیننده داشت که کمترین میزان از سال 2006 بود. در عوض، بازی نهایی رقابت‌های قهرمانی لیگ ملی فوتبال آمریکا یا سوپر بول 103 میلیون و 400 هزار نفر را پای گیرنده‌ها نشاند تا پرتماشاگرترین برنامه امسال باشد. هر چند همین تعداد هم هفت درصد کمتر از سال گذشته بود.

کد خبر 400179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha