خبر > دومین دوره‌ی مسابقات گفت‌وگوی بشردوستی، ویژه‌ی کانون‌های دانش‌آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با همکاری شورای اجتماعی و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از اول اسفند ۱۳۹۶ آغاز شده و تا فروردین ادامه دارد.

دوچرخه شماره ۹۱۶

اين مسابقه‌ها در استان‌هاي آذربايجان‌شرقي، تهران، سيستان و بلوچستان و اصفهان برگزار مي‌شود. سعيد بابائي، معاون پيش دبستاني و دانش‌آموزي سازمان جوانان جمعيت هلال‌احمر به خبرنگار هفته‌نامه‌ي دوچرخه مي‌گويد:

«اين دومين دوره‌ي مسابقات گفت‌وگوي بشردوستي است و حدود 160دانش‌آموز در اين دوره‌ي مسابقات حضور دارند. هدف از برگزاري اين مسابقه، ارتقاي فرهنگ بشردوستي و آشتي بين دانش‌آموزان است. روند كار به اين شكل است كه از هر مدرسه چهار نماينده حضور خواهند داشت و در كارگاه-‌اردوها با مباحث گوناگوني مثل مباحثه، گفت‌وگو، سواد اطلاعاتي و فن‌بيان آشنا مي‌شوند و در روز آخر يك طرح با موضوع كاهش خشونت در مدارس ارائه خواهند داد.»

او درباره‌ي رده‌ي سني اين دانش‌آموزان مي‌گويد: «گروهي كه انتخاب شده‌اند، دانش‌آموزان كلاس هشتم هستند. در دو استان، دانش‌آموزان پسر و در دو استان دانش‌آموزان دختر حضور دارند.»

او مي‌گويد: «دانش‌آموزان طرح‌هاي ارائه‌شده را مورد نقد قرار مي‌دهند. ضمن اين‌كه دانش‌آموزان مي‌توانند در اتاق منابع و با استفاده از كتاب‌ها، مقاله‌ها و يا جست‌وجو در اينترنت، درباره‌ي طرح خود بيش‌تر مطالعه كنند.»

به گفته‌ي معاون سازمان جوانان جمعيت هلال‌احمر: «در كارگاه‌ها سعي مي‌شود دانش‌آموزان با اجسام كار كنند، قوه‌ي تخيل خود را به كار بگيرند، به موضوع‌هاي گوناگون فكر كنند، روش‌هاي بحث‌كردن را ياد بگيرند و هم‌چنين مهارت پيدا كنند كه چگونه مطالبات خود را با ادب و احترام از مدير و اولياي مدرسه بخواهند يا اگر در مدرسه مشكلي بين دوستانشان پيش آمد و مثلاً دعوا و اختلافي شكل گرفت، چگونه آن را حل كنند.»

بابائي مي‌گويد: «گفت‌وگوهاي بشردوستي فقط شامل مسايل بين آدم‌ها نيست. ارتباط و آشتي با محيط‌زيست هم مطرح است و در واقع موضوع به شكل گسترده‌اي شامل مسائل مختلف مي‌شود.»

وي هم‌چنين گفت: «دانش‌آموزاني که در اين دوره‌ها آموزش مي بينند به‌ زودي در مدارس خود به‌ عنوان گروه‌هاي آشتي فعاليت خواهند کرد.»‌

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عكس‌: كانون دانش‌آموزان هلال احمر

کد خبر 400150

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha