همشهری‌آنلاین: یکی از مقام‌های ارشد حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد که پاکسازی قومیتی مسلمانان روهینجایی توسط دولت میانمار همچنان ادامه دارد.

اندرو گیلمور، دستيار دبیرکل سازمان ملل در امور حقوق بشر پس از دیدار چهار روزه از کمپ‌های آوارگان روهینگيایی در بنگلادش اين موضوع را اعلام كرد.

به گزارش ایسنا به نقل از  رویترز،بیش از شش ماه از حمله‌هاي شبه‌نظامیان روهینگيایی به پست‌های ارتش میانمار گذشته؛ حمله‌اي كه باعث واکنش شدید ارتش این کشور و آوارگی قریب به 700 هزار مسلمان روهینگيایی و فرارشان به بنگلادش شده است.

 دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور حقوق بشر ادامه داد: پاکسازی قومیتی روهینگيایی‌ها در میانمار هنوز ادامه دارد. نمی‌توانم از آنچه که در کمپ‌های آوارگان روهینگيایی در کاکس بازار بنگلادش دیدم، نتیجه‌گیری دیگر کنم.

گيلمور افزود: به نظر می‌رسد که خشونت‌های گسترده و نظام‌مند علیه روهینگيایی‌ها ادامه دارد. ماهیت این خشونت‌ها از تجاوزهای گروهی و کشتارهای بی‌رحمانه به کمپینی با خشونت کمتر شامل ایجاد ارعاب و گرسنگی اجباری تغییر کرده و به نظر می‌رسد که برای بیرون راندن مسلمانان روهینگيایی این کار انجام می‌شود.

کد خبر 400117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha