همشهری آنلاین: به لطف اکران فیلم‌های پرفروش در تعطیلات سال نو، گیشه سینمای چین در ماه فوریه با یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلار به پررونق‌ترین ماه در تاریخ سینما در یک کشور تبدیل شد.

عملیات دریای سرخ

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين، اين عملكرد خيره‌كننده بيش از همه مديون ادامه فروش رويايي سه فيلم در هفته پاياني فوريه است؛ جايي كه «عمليات درياي سرخ» خودش را به صدر جدول پرفروش‌ها رساند، «كارآگاه چايناتاون 2» با يك پله سقوط در رده دوم ايستاد و «شكار هيولا 2» رده سوم را براي خود حفظ كرد. پرفروش شدن همزمان سه فيلم در تعطيلات سال نو چيني اتفاقي است كه در شرايط عادي رخ نمي‌دهد.

فيلم جنگي «عمليات درياي سرخ» ساخته دانته لام هنگ‌كنگي كه در هفته اول چهارم شده بود، در هفته سوم اكران با 144 ميليون دلار به صدر جدول رسيد. فروش اين فيلم پس از 17 روز از مرز 498 ميليون دلار گذشت و در حال حاضر پس از «كارآگاه چايناتاون 2» چهارمين فيلم پرفروش تاريخ سينماي چين است. اكران فيلمي با اين اندازه خشونت و صحنه‌هاي كشتار و انفجار رويدادي مرسوم در سال نو نيست، با اين حال تماشاگران بزرگسال از آن استقبال كرده‌اند.

از سوي ديگر، كمدي اكشن «كارآگاه چايناتاون 2» در هفدهمين روز اكران به رقم 522 ميليون دلار رسيده و رقابت مجموع فروش را از دو فيلم ديگر برده است. هر چند فروش آن در هفته سوم 80 ميليون دلار بود. «شكار هيولا 2» هم در حالي پس از 17 روز مجموع فروش خود را به 365 ميليون دلار رساند كه 30 ميليون دلار آن حاصل فروش هفته سوم بود. قسمت اول همين فيلم ششمين فيلم پرفروش تاريخ سينماي چين است.

در چند هفته گذشته كه خبري از اكران فيلم‌هاي هاليوودي در چين نبود، فيلم‌هاي محلي گوي سبقت را از رقيبان خارجي ربودند و بر صدر جدول پرفروش‌ها تكيه زدند. از جمعه آينده يعني 9 مارس «پلنگ سياه» در سينماهاي چين روي پرده مي‌رود و به نظر مي‌رسد رقيبي جدي براي هر سه فيلم تازه چيني‌ها باشد.

کد خبر 400098

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha