وزیر کشور با تأکید بر اینکه نگاه ما به حجاب مجرمانه نیست، گفت: موضوع جلسه بعدی شورای اجتماعی کشور، حجاب خواهد بود. در این جلسه دنبال ارائه گزارش‌های تحلیلی و علت شناسانه در زمینه حجاب هستیم.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نودوهشتمین جلسه شورای اجتماعی کشور که صبح دیروز با موضوع بررسی آخرین وضعیت زنان سرپرست خانوار و بررسی پیش‌نویس آیین‌نامه پیوست اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: باید توجه کنیم که جامعه ما یک جامعه متدین و علمای ما مورد توجه هستند. آنان اخیرا نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی درحوزه حجاب داشتند البته این نگرانی همه ماست چون دلایل اجتماعی یک جامعه متدین باید طبق آموزه‌های دینی و قوانین مربوط به آن جامعه باشد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر تحولات اجتماعی و تغییر در سبک زندگی باعث ایجاد سرعت در تحولات مربوط به مظاهر اجتماعی به‌ویژه در حجاب شده است که ما هم متولی آن هستیم و باید پیش‌بینی‌ها و اقدامات لازم و هم ارزیابی و تحلیل درست از جامعه در این زمینه داشته باشیم.

وزیر کشور در ادامه گفت: وزارت کشور به این موضوعات ورود می‌کند اما ورود ما به‌عنوان بخشی از دولت ختم مسئله محسوب نمی‌شود و نگاه ما به بحث حجاب، یک نگاه مجرمانه و جرم‌انگارانه نیست بلکه از نظر ما حجاب یک مسئله فرهنگی است و باید به آن با حساسیت پرداخته شود.

رحمانی فضلی با اشاره به تشکیل جلسه شورای اجتماعی کشور در 2هفته آتی اظهار کرد: تقاضا می‌کنم در جلسه بعدی به مطالعات دقیقی که پیش از این روی بحث حجاب انجام شده، پرداخته شود. وزیر کشور تأکید کرد: گزارش‌های تحلیلی و علت‌شناسانه و راه‌حل‌های قابل اجرا در این حوزه باید ارائه شود.

این راه‌حل‌ها لزوما نباید ختم به نیروی انتظامی شود چون اینها برای مواقع اضطرار است و نمی‌توانیم برای هر موضوعی مقابل افراد بایستیم. وی افزود: در چنین موضوعاتی نیروی انتظامی و قوه قضاییه به‌تنهایی کافی نیست و در این موضوعات مردم و مشارکت مردمی باید محور اصلی قرار گیرد. وزیر کشور در ادامه اظهار کرد: ۹۴درصد مردم ایران متدین و معتقد به حجاب هستند بنابراین باید بدانیم چطور برخورد کنیم که مظاهر عینی آن جلوه بیشتری داشته باشد.

رحمانی فضلی در ادامه اظهار کرد: بهتر است در جلسات شورای اجتماعی به جای ارائه گزارش اقدامات، به راه‌حل‌ها و اینکه چه کار باید بکنیم، پرداخته شود. همه اعضا نیز نظرات خود را صادقانه و روشن در این زمینه اعلام کنند. حتی اگر نظرات متفاوت باشد هم هیچ اشکالی ندارد چون ممکن است نظرات متفاوت ما را به راه‌حل‌های متفاوت برساند. وزیر کشور با بیان اینکه موضوع جلسه بعدی شورای اجتماعی حجاب خواهد بود، تأکید کرد: موضوع اصلی این است که از حجاب به‌عنوان یک امر دینی حمایت و صیانت کنیم.

کد خبر 400092

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha