یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
۰ نفر

تأمین اجتماعی برخلاف دستور صریح رئیس‌جمهور برای واگذاری سهام زیرمجموعه‌هایش با پرداخت ۹۰ میلیارد تومان، مالک سهام بیمه البرز شد

با وجود دستور رئیس‌جمهور برای واگذاری سهام شرکت‌های زیر مجموعه تأمین اجتماعی، دیروز سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با انجام یک معامله بزرگ بخشی از سهام دولت در بیمه البرز را به ارزش 90میلیارد تومان در بورس خرید. مقامات ارشد تأمین اجتماعی همین یک‌ماه پیش با برگزاری نشستی ویژه از عزم جدی خود برای واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه خبر داده بودند.

با وجود دستور رئیس‌جمهور برای واگذاری سهام شرکت‌های زیر مجموعه تأمین اجتماعی، دیروز سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با انجام یک معامله بزرگ بخشی از سهام دولت در بیمه البرز را به ارزش 90میلیارد تومان در بورس خرید.

به گزارش همشهری، درشرایطی که برنامه دولت برای واگذاری سهام شرکت‌های وابسته به صندوق‌های بازنشستگی، از یک‌ماه قبل آغاز شده و قرار است طبق دستور رئیس‌جمهور، تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی سهام شرکت‌های زیر‌مجموعه خود را بفروشند،

دیروز شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی موسوم به شستا در راس یک کنسرسیوم از صندوق‌های بازنشستگی، بخشی از سهام بیمه البرز را از دولت خرید. مقامات ارشد تأمین اجتماعی همین یک‌ماه پیش با برگزاری نشستی ویژه از عزم جدی خود برای واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه خبر داده بودند.

  • خرید بلوک 17درصدی بیمه البرز

در مبادلات روز گذشته بازار سهام، سازمان خصوصی‌سازی‌ یک بلوک 17.34درصدی سهام بیمه البرز شامل 694میلیون سهم این شرکت را عرضه کرد. در مبادلات روز گذشته این بلوک سهام به قیمت هر سهم 130تومان به کنسرسیوم تأمین اجتماعی فروخته شد. تأمین اجتماعی با خرید این بلوک سهام عملا مالک 51درصد بیمه البرز شد و کنترل آن را در اختیار گرفت.

کد خبر 400001

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha