یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران در همایش تهران هوشمند ۲۰۱۸ گفت: نیاز امروز جوامع شهری برای پاسخگویی به حیات بشری و زیست پذیر کردن شهرها این است که برنامه تحقق شهر هوشمند را به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم. وی افزود: لازمه چنین شهری اینترنت پرسرعت است.

محمد علی نجفی

به گزارش ایسنا، محمد علی نجفی در همایش و نمایشگاه « تهران ، تهران هوشمند 2018» با بیان اینکه در کلان شهرها و شهرهای بزرگ حرکت به سمت شهر هوشمند امر قطعی است، گفت: نیاز امروز جوامع شهری برای پاسخگویی به حیات بشری و زیست پذیر کردن شهرها این موضوع است که برنامه تحقق شهر هوشمند را به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم و برنامه‌ای در شهرداری تهران به صورت جدی مطرح و به عنوان اصلی‌ترین محورهای شهرداری تهران خواهد بود.

وی ادامه داد: دسترسی به شهر هوشمند مستلزم شرایط و تمهیدات خاصی است و برای اجرای آن نیاز به عزم ملی وجود دارد زیرا شهردرای به تنهایی از اجرای این برنامه وسیع بر نخواهد آمد. خوشبختانه شرایط عمومی کشور هماهنگی‌های شهردرای ‌ها با دستگاهای اجرای و تامل وگفتگوهای مثبت و وحدت آفرین که در ماه‌های گذشته انجام شد شرایط را برای اجرای آن محقق کرده است.

شهردار تهران اضافه کرد: یکی از مقدمات و الزامات دسترسی به شهر هوشمند این است که همه اجزای شهر در تولید ، تجزیه و تحلیل داده‌ها دخیل باشند و به همین منظور مدیریت یک پارچه شهری از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گفته وی، رسیدن به مدیریت یکپارچه شهری کار مشکلی است و باید به صورت فرایندی مورد توجه قرار گیرد. ضمن اینکه بایستی این اقدام آغاز شود. در حقیقت بدون همکاری همه اجزای شهر این امر محقق نخواهد شد.

نجفی با اشاره به این که خوشبختانه شهر تهران امروز دارای نقشه‌های سه بعدی است و این یک پلتفرم خوبی را در اختیار ما قرار داده است اظهار کرد: این اسناد به ما کمک خواهد کرد تا ما بتوانیم بخشی از تجزیه‌ و تحلیل‌های مورد نیاز برای شهر هوشمند را انجام دهیم و در سال 97 بتوانیم خدماتی در راستای هوشمند سازی شهر تهران به شهروندان ارائه کنیم.

وی ادامه داد: موضوع دیگر دراین زمینه مشارکت مردم در اجرای پروژه شهر هوشمند است. در حقیقت مردم باید به طور جدی نسبت به این پروژه‌ها آشنا و در آنها دخیل باشند و بایستی برنامه‌هایی برای درگیر کردن عموم مردم در ارتباط با این پروژه‌های شهری به وجود آید که یکی از آنها دسترسی به اینترنت پرسرعت برای عامه مردم است.

شهردار تهران در ادامه اظهار کرد:‌ همچنین حضور همه ذی‌نفعان و بهره‌مندی از بخش خصوصی دانشگاه‌ها ، مراکز علمی و استارت آپ‌ها دراین حوزه می‌تواند راه دستیابی به شهر هوشمند را هموار کند؛ البته اگر موفق شویم این برنامه‌ها را اجرایی کنیم قطعا بسیاری از اهداف اصلی در ارتباط با شهر را محقق ساخته‌ایم.

وی همچین به شفافیت سازی اشاره کرد و گفت: شفافیت باحضور شهر هوشمند میسرتر خواهد بود واین شهر این امکان را فراهم می‌کند. همچنین استفاده بهینه از ظرفیت‌ها نیز اهمیت دارد که متاسفانه در زمینه بهره‌وری از این ظرفیت‌ها در سطح نازلی هستیم و در ارتباط با کارآیی و اثربخشی دچار ضعف‌هایی هستیم. درحقیقت برنامه‌های شهر هوشمند می تواند اثربخشی را افزایش دهد.

وی در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه با رفتن به سمت شهر هوشمند مقدمات حرکت به دسترسی به شهر هوشمند فراهم شده است و امیدواریم این برنامه به آفرینش زیست بوم، نوآوری و خلاقیت درشهر تهران بپردازد گفت: اقدامات در این زمینه را در شهرداری تهران بر روی دوش جوانان گذاشته‌ایم . در حقیقت اساس حرکت به شهر هوشمند استفاده از جوانان پر استعداد و پرشور تهران است و همچنین امیدوارم سال آینده در کنار این همایش‌ها هفته هوشمند نیز داشته باشیم.

شهردار تهران گفت: برنامه‌هایی با عنوان سند سیاست‌های شهر هوشند تنظیم شده که در اختیار متخصصان و صاحب نظران قرار می گیرد و در کنار آن نیز شورای راهبردی شهر هوشمند، برنامه‌های خود را با دبیرخانه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران آغاز کرده است.

کد خبر 399975

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha