یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان گقت: خرید و فروش تمامی گونه‌های مختلف جانوری بدون اخذ مجوز، خلاف قانون و ممنوع است.

جانورهایی که به سفره هفت‌سین اضافه شدند

به گزارش ايسنا، نبی‌الله قائد رحمتی با بیان این که برابر قوانین محیط‌زیست با متخلفین به شدت در ایام عید برخورد خواهد شد، افزود: متأسفانه با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب اقدام به خرید و فروش گونه‌های مختلف جانوری می‌کنند. این گونه‌ها شامل مارمولک‌ها، مارها، لاک‌پشت برکه‌ای و یا سمندر هستند که خلاف قوانین و مقررات محیط‌ زیست است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان خاطرنشان کرد: علاوه بر تشکیل پرونده قضایی، ضرر و زیان ناشی زنده‌گیری جانوران وحشی نیز از آن‌ها گرفته می‌شود. بسیاری از این گونه‌ها نادر و در معرض خطر انقراض هستند. متأسفانه در بسیاری از موارد این کار موجب انتقال برخی بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان می‌شود.

قائد رحمتی بیان کرد: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده و تشکیل جلسات مربوطه با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در آستانه عید نوروز و ایام تعطیلات با متخلفینی که اقدام به خرید و فروش گونه‌های جانوری وحشی در اماکن عمومی و میادین بازارها کنند به شدت برخورد خواهد شد و به همین منظور گشت‌های ویژه‌ای جهت کنترل این قبیل فعالیت‌های غیرمجاز در سطح استان و شهرستان‌های تابعه تشکیل شده است.

کد خبر 399933

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha