همشهری آنلاین: ساختمان نوساز اما نا ایمن ۱۹ طبقه در خیابان آزادی تقاطع خیابان جمالزاده جنوبی واقع در محدوده ناحیه ۳ شهرداری منطقه ۱۱ به دلیل عدم مقاومت سازه‌ای و احتمال ایجاد خطر جانی با دستور قضایی پلمب شد.

پلمپ

به گزارش ایسنا، فرشاد داوودی شهردار ناحیه ۳ منطقه 11 در این باره گفت: ساختمان ۱۹ طبقه در حال ساخت به دلیل این که دارای مشکل عدم مقاومت سازه‌ای بود؛ با پیگیری‌های اداره حقوقی به منظور رفع خطر و تأمین جانی و مالی ساکنین آینده و شهروندان تا رفع کامل خطر و انجام راهکارهای تقویت مقاومت ساختمان پلمب شد.

داوودی افزود: با توجه به مکاتبات سازمان مدیریت بحران و پس از تعیین شرکت مشاور درباره اجرای مقاومت سازه‌ای برای ساختمان معروف به پلاک ۲۰۱ در خیابان آزادی نبش جمالزاده شمالی، مقرر شد این شرکت با هزینه مالک اقدام به مقاوم سازی کند که این اقدام برای طبقات سوم تا نوزدهم انجام شده است. اما طبقات منفی ۱و ۲ و نیز اول تا سوم علی رغم فروش واحدها توسط مالک، تاکنون هیچ اقدامی مبنی بر مقاومت سازه انجام نداده‌اند.

به گفته شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۱ این ساختمان نوساز که هنوز از شهرداری پایان کار نگرفته و مراحل پایانی ساخت خود را می‌گذراند ؛ به دلیل عدم همکاری ذی نفعان طبقات یاد شده ؛ موضوع چندین بار در منطقه مطرح و به کمیسیون رفع خطر ارجاع داده شد که با توجه به گزارش‌های شرکت مشاور و نیز کارشناس فنی شهرداری رأی به پلمب و تعطیلی ساختمان و الزام مالک به اجرای مقاومت سازه‌ای صادر شد و متأسفانه علی رغم اخطارهای مکرر اقدامی در مورد رفع خطر طبقات منفی یک و دو و اول تا سوم انجام نشده است.

براساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ ، داوودی خاطرنشان کرد: طی روز گذشته و امروز تعطیلی و پلمب این ساختمان با دستور قضایی از معاونت دادستانی و سرپرست دادسرای ویژه شهرداری ها طی دو مرحله انجام شد.

کد خبر 399863

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha