همشهری آنلاین: کتاب مذاکرات بین‌المللی بازرگانی تالیف راجر ایی. اکستل (Roger E.Axtel) با ترجمه‌ ابراهیم زارع‌پور از سوی انتشارات بازاریابی منتشر شد.

کتاب «مذاکرات بین المللی بازرگانی» منتشر شد

شناخت روحيات ملل براي بازرگاناني كه در صادرات و واردات فعالند، يك ضرورت تام و تمام حياتي است. چگونه مي‌توان پشت ميز مذاكره‌اي نشست با اين اميد كه صرف دانايي‌‌‌و چيرگي در "اصول، فنون و هنر مذاكره" مي‌تواند به "معامله‌اي" منجر شود؟!

كتاب حاضر، در قالبي نرم، روان، و به دور از استدلال و تحكم برآمده از دانايي، اين پرسش را عميقاً به چالش كشيده است؛ كتابي سودمند براي بازرگانان، و دانشجويان علاقه‌مندي كه درس "اصول مذاكرات و قراردادهاي بازرگاني بين‌المللي" را انتخاب كرده‌اند.
ساختار پر استحكام كتاب آكنده از مثالهاي عيني، زنده، و ملموس از دنياي كاروكسب است كه خواننده براي "خواندن" و "دانستن" بيشتر، نمي‌تواند كتاب را زمين بگذارد.

براي رفع سوء‌تفاهم‌ها نخست بايد به فرهنگ ديگران احترام گذاشت و براي نحوه‌ سازگار شدن و مورد پذيرش قرار دادن آن، كوشيد. و ديگر آنكه بسيار آموخت، از تجربه‌ ديگران بهره‌مند شد، و همواره اين ترديد را‌‌‌‌با خود به همراه داشت كه قبل از هرگونه رفتار و اقدامي، از دانايان و خردورزان و اهل تجربه پرسيد.

قدرت واژگان نويسنده‌ كتاب ستودني است. براي مثال مديريت آفتاب‌پرستي را به‌كار مي‌برد و از نگاه اين نويسنده، يك مدير بخش بين‌الملل باهوش ياد مي‌گيرد تا با سازگار شدن با برخي خصوصيات محلي، ارزش‌هاي محلي، و رفتارهاي محلي از فرهنگي به فرهنگ ديگر سفر كند. جالب‌تر آنكه در تشريح اين نگاه مي‌افزايد منظورم اين نيست كه مليت خودمان را فراموش كنيم بلكه، بايد به نحوه‌ي معيشت ديگران احترام بگذاريم.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند به فروشگاه انتشارات بازاریابی به آدرس: میدان انقلاب- خیابان 12فروردین- پاساژ کتاب 12 فروردین- طبقه همکف- فروشگاه انتشارات بازاریابی مراجعه نمایند.

کد خبر 399781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha