انتشار خبر سوختگی سونای کوچولو، دختر ۲ساله گلستانی در «همشهری» کافی بود تا افراد خیر برای کمک به درمان او پیشقدم شوند.

کمک خیران، مرهم زخم‌های سونای‌ کوچولو شد

سونای که در جریان آتش‌سوزی خانه‌شان، مادرش را از دست داده و خودش نیز به‌شدت سوخته است به خدمات پزشکی نیاز داشت اما پدر او از عهده هزینه‌های درمان دخترش برنمی‌آمد.

به گزارش همشهری، 30آذر‌ماه امسال در جریان حادثه هولناکی که در روستای مالای شیخ غراوی در شهرستان کلاله واقع در استان گلستان اتفاق افتاد زن جوانی جانش را در میان شعله‌های آتش از دست داد. ماجرا از این قرار بود که وقتی پدر خانواده در خانه حضور نداشت کپسول گاز مایع نشت کرد و شعله‌های آتش خانه را فرا گرفت.

در این شرایط مادر خانواده به نام صبورا حامدی-35ساله- تلاش کرد جان سونای، دخترش را که آن زمان 22ماهه بود نجات دهد اما خودش در آتش سوخت. در این حادثه سونای نیز از ناحیه دست‌ها، پاها، شکم و سر و صورت دچار سوختگی شد.

از آن زمان بود که روزهای سخت دختر 2ساله و پدرش آغاز شد. سونای که حتی ریه‌اش نیز سوخته بود به سختی نفس می‌کشید و فقط می‌توانست از مایعات به‌عنوان غذا استفاده کند. مرد روستایی درآمد چندانی نداشت و از عهده هزینه‌های درمان دخترش برنمی‌آمد.

به‌دنبال انتشار این خبر در همشهری، تعداد زیادی از خوانندگان برای کمک به سونای کوچولو اعلام آمادگی کردند. آنها به‌صورت ناشناس مبالغی هرچند اندک به‌حساب پدر سونای واریز کردند تا دست‌کم هزینه‌های روزانه پانسمان زخم‌های سونای تامین شود. در این میان خیر دیگری اعلام آمادگی کرد تا درمان کامل دختربچه از او حمایت کند.

چند روز قبل سونای و پدرش راهی تهران شدند و دختربچه حادثه دیده در بیمارستانی تخصصی مورد معاینه قرار گرفت. دین محمد بندار، پدر سونای کوچولو، به همشهری می‌گوید: «نمی‌دانم چطور از افراد خیری که به دخترم کمک کردند تشکر کنم. با کمک‌های مردمی هزینه پانسمان روزانه دخترم تامین شد. همچنین یکی از خیران برای درمان و جراحی سونای پیشقدم شد.»

وی ادامه می‌دهد: «وقت معاینه دخترم، پزشکش اعلام کرد که باید تا اواخر فروردین فیزیوتراپی انجام شود و بعد از آن قرار است او تحت عمل جراحی پیوند پوست قرار بگیرد. چون بخشی از شکم دخترم سالم مانده قرار است پوست آنجا را به‌دست و پاهایش پیوند بزنند. امیدوارم این جراحی موفقیت‌آمیز باشد و دخترم از درد و سوزشی که در این چند‌ماه تحمل کرده نجات پیدا کند. بار دیگر از همه افرادی که به من و دخترم کمک کردند سپاسگزارم.»

کد خبر 399764

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha