همشهری آنلاین: منابع عالی رتبه رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به توان بالای موشکی ایران اعلام کردند که تهران با موشک‌های دقیق خود معادله راهبردی جدیدی ایجاد کرده است.

موشک

به گزارش مهر به نقل از رای الیوم، «الکس فیشمن» تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع عالی رتبه امنیتی تل آویو با اشاره به تهدیدی جدی که این رژیم از ناحیه موشک‌های دقیق ایران احساس می کند، آورده است: موشک‌های ایرانی که تهدید جدی به شمار می‌روند، شهاب با برد ۱۶۵۰ و ۱۹۵۰ کیلومتر است که در ایران به سوی اسرائیل نشانه رفته اند. ایرانی‌ها در راستای توسعه موشکهایی با دقت بیشتر از نوع عماد حرکت می‌کنند.

این تحلیلگر صهیونیست به نقل از منابع مذکور می‌افزاید: مقادیر زیاد موشکهایی که ایرانی‌ها در اختیار دارند به تغییر در موازنه قوای منطقه ای می‌انجامد و امکان شلیک آنها از ایران و هدف قرار دادن تاسیسات و مراکزی مانند کنیست، مراکز امنیتی در تل آویو و تاسیسات نظامی، فرودگاه‌ها و نیروگاههای برق با دقت زیاد وجود دارد.

تحلیلگر اسرائیلی اذعان می‌کند: همه سامانه دفاعی اسرائیل و حتی پیشرفته‌ترین آنها، هرگز نمی‌تواند به شکل ۱۰۰ درصد امنیت فراهم کند و باید این در نظر گرفته شود که یک موشک از ۱۰ موشک موفق خواهد شد که زیر ساخت راهبردی را هدف قرار دهد و این موشکها تغییر استراتژیکی برای اسرائیل ایجاد می‌کند و آزادی عمل آن در جبهه شمالی را محدود می‌کند.

فیشمن در ادامه با اشاره به آزمایش موشک خرمشهر از سوی ایران با برد ۲۰۰۰ کیلومتر به تلاش ایران برای استقرار موشک‌های دقیق در سوریه و لبنان طی سالهای آینده پرداخته و از آن به عنوان تهدید بزرگ برای رژیم صهیونیستی یاد کرده و به دشواری که این رژیم در مقابله با این موشکها دارد، اشاره کرده است.

از سوی دیگر «شموئیل مئیر» کارشناس صهیونیست و افسر سابق در واحد پژوهشهای راهبردی شعبه جاسوسی نظامی رژیم صهیونیستی به تهدید موشکی ایران از بُعد دیگر پرداخته و اعلام کرده است که اقدام ایران در سال گذشته با شلیک مستقیم موشک از اراضی خود به مواضع گروههای تروریستی در سوریه تحول راهبردی قابل توجهی است.

وی گفت: صرف نظر از موفقیت یا شکست (صهیونیستها مدعی هستند)، شلیک موشک از سوی ایران به سوریه معادله راهبردی جدیدی ایجاد کرد و اینکه موشکها از مرحله آزمایش و نمایش به عرصه عملیاتی رسیدند. ایران با شلیک موشک به سوی سوریه آنها را عملیاتی کرد.

«یفتاح شابیر» پژوهشگر مرکز پژوهشهای امنیتی وابسته به دانشگاه تل آویو هدف از توسعه برنامه موشکی ایران را در مقام نخست برگرفته از اراده ایران برای تبدیل شدن به قدرت بزرگ در منطقه خاورمیانه دانسته است.

کد خبر 399752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha