همشهری آنلاین: دویچه وله، فرستنده برون‌مرزی آلمان، در نظر دارد شبکه‌ای تلویزیونی به زبان ترکی راه‌اندازی کند.

دویچه وله شبکه تلویزیونی به زبان ترکی تاسیس می‌کند

پتر لیمبورگ، مدیرعامل دویچه وله، در کمیسیون فرهنگی مجلس نمایندگان آلمان به جزئیات این طرح پرداخت.

به گزارش دويچه وله، پتر لیمبورگ، مدیرعامل دویچه وله، روز چهار‌شنبه (۹ اسفند / ۲۸ فوریه) در کمیسیون فرهنگی مجلس نمایندگان آلمان به شرح برنامه‌های فرستنده برون‌مرزی آلمان برای چهار سال آینده (۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱) پرداخت. دویچه وله در حال حاضر برنامه‌هایی تلویزیونی به زبان‌های آلمانی، انگلیسی، اسپانیایی و عربی دارد.

مدیر دویچه وله از جمله گفت که اجرایی شدن این طرح بستگی به آن دارد که دولت ائتلافی آتی در آلمان، شامل اتحاد احزاب دمکرات مسیحی، سوسیال مسیحی و سوسیال دمکرات، افزایش بودجه‌ی دویچه وله را که پیش از این با آن موافقت شده، اجرایی کند.

  • استقبال سندیکای خبرنگاران آلمان (DJV)

سندیکای خبرنگاران آلمان (DJV) از راه‌اندازی شبکه‌ای تلویزیونی به زبان ترکی استقبال کرد. در بیانیه این سندیکا آمده است که باید در مقابل "شرایط سانسور" در ترکیه، امکانات برای دستیابی به اخباری پرکیفیت در این کشور مهیا شود.

فرانک اوباآل، رئیس این سندیکا، روز پنج‌شنبه (۱۰ اسفند / ۱ مارس) در برلین در این باره گفت: «دموکراسی باید به زبان ترکی شنیده و دیده شود.»

فرانک اوباآل در ادامه گفت که لغو آزادی مطبوعات پس از کودتای نظامی شکست خورده در ترکیه، منجر به آن شده که حزب عدالت و توسعه ترکیه تصمیم می‌گیرد چه خبری، چگونه پخش شود؛ اخبار تایید شده از طرف حزب عدالت و توسعه ترکیه اما بیشتر تبلیغات هستند، نه اخباری بی‌طرفانه.

رئیس سندیکای خبرنگاران آلمان (DJV) خواستار آن شد که مجلس نمایندگان آلمان "بوندس تاگ" حتما بودجه این شبکه تلویزیونی به زبان ترکی را تایید کند.

پتر لیمبورگ، مدیرعامل دویچه وله، در نشست کمیسیون فرهنگی مجلس نمایندگان آلمان "بوندس تاگ" همچنین گفت که اگر شمار مراجعه‌کنندگان به دویچه وله در سال ۲۰۱۲ میلادی ۱۰۱ میلیون نفر بود، این تعداد در سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) به ۱۵۷ میلیون نفر رسیده است.

لیمبورگ گفت که هدف مسئولان دویچه وله این است که شمار کاربران فرستنده برون‌مرزی آلمان را در سال‌های آتی به ۲۱۰ میلیون نفر برسانند. دویچه وله به انتشار و پخش برنامه‌هایی رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی می‌پردازد.

مدیرعامل دویچه وله همچنین اعلام کرد که در سال‌های آتی تمرکز فرستنده برون‌مرزی آلمان بیشتر روی کشورهای روسیه، کشورهای شرق اروپا، ترکیه، کشورهای عربی، افغانستان، پاکستان و ایران خواهد بود.

کد خبر 399731

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha