همشهری آنلاین: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درگیر یک پرونده دیگر فساد شده است. دادستانی کل اسرائیل می‌گوید، ظاهرا بنیامین نتانیاهو برای یک شرکت مخابراتی در ازای پوشش خبری مناسب تسهیلات اقتصادی فراهم کرده است.

اتهام تازه فساد و خلافکاری علیه بنیامین نتانیاهو

به گزارش دويچه وله، فشار بر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائيل همچنان ادامه دارد. دادستانی کل اسرائيل بنیامین نتانیاهو را به مشارکت در یک پرونده فساد تازه متهم کرده است.

یودیت تیروش از دفتر دادستانی کل اسرائيل در دادگاهی در تل‌آویو گفته است، نتانیاهو مظنون است که به یک شرکت مخابراتی وعده داده در صورت باز کردن "یک صفحه اینترنتی و گزارش‌دهی بهتر" می‌تواند از طریق وزارت ارتباطات مزایای حقوقی دریافت کند.

اعطای مزایای مزبور قرار بوده توسط شخص نتانیاهو، که در آن زمان خود در رأس وزارت ارتباطات قرار داشته، و مدیرکل وزارتخانه انجام گیرد.

در هفته گذشته رسانه‌های اسرائيلی گزارش دادند که نتانیاهو برای بعضی از افراد معتمد "بِزِک"، بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی اسرائیل و پایگاه خبری آن که "والا" (Walla) نام دارد در ازای تبلیغ به نفع او و خانواده‌اش تسهیلات اقتصادی فراهم کرده است. نتانیاهو این اتهام‌ها را رد کرده است.

دادستانی کل اسرائيل مورد جدید اتهامی نتانیاهو را از "موارد بسیار سنگین" در زمینه "رشوه و رشوه‌خواری" نامیده است. گفته می‌شود، تسهیلاتی که شرکت مخابراتی بِزِک دریافت کرده به یک میلیارد شِکِل (حدود ۲۳۳ میلیون یورو) می‌رسد.

پلیس اسرائيل بعد از یک سال تحقیق دو هفته پیش پیشنهاد داد که در رابطه با فساد و خلافکاری کیفرخواستی علیه نتانیاهو تنظیم شود. پلیس گفت، به اندازه کافی شاهد و سند برای رشوه، تقلب ‌و تخلف در دو مورد اتهامی جمع‌آوری شده است.

تصمیم نهایی درباره احتمال صدور کیفرخواست بر عهده دادستانی کل است. نتانیاهو این اتهام‌ها را "یاوه" خوانده و رد کرده است.

کد خبر 399648

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha