همشهری آنلاین: دردیدار وزیر بهداشت با مسئولان عالی اتحادیه اروپا، راههای بهبود امنیت غذایی در ایران و ورود راحت‌تر ایران به بازارهای اروپایی بررسی شد.

وزیر بهداشت در بروکسل

به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، در بروکسل با 'فیل هوگان' کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا، 'آندریاس اندریوکایتیس' کمیسیونر بهداشت و ایمنی غذایی اتحادیه اروپا و همچنین خانم 'مژی دوبلوک' وزیر امور اجتماعی و بهداشت عمومی بلژیک دیدار و گفت‌‌‍گو کرد.

هاشمی در خصوص دیدارهای خود گفت: با وزیر بهداشت فدرال بلژیک و دو کمیسیونر اتحادیه اروپا گفت‌و‌گوهای خوبی داشتیم که در راستای توسعه روابط و علاقه مندی برای گسترش همکاری‌ها بود.

وی افزود: با وزیر بهداشت فدرال بلژیک درباره اقدامات مشترکی که می‌توانیم میان دو کشور به خصوص در حوزه پژوهش و آموزش و همچنین استانداردهای دارویی و تجهیزات پزشکی انجام دهیم، گفت وگو کردیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: با دو کمیسیونر هم جلسه بسیار مفیدی داشتیم و در خصوص راهکارهای ارتقای امنیت غذایی در ایران و همچنین ورود راحت تر ایران به بازارهای اروپایی و استفاده از توانمندی‌های اتحادیه اروپا برای ارتقای کیفیت محصولاتی که از ایران می‌تواند به بازارهای جهانی از جمله اروپا صادر شود، بحث و گفت وگو شد.

وی افزود: تمام این مسائل از این جهت می‌تواند با سلامتی مردم ایران ارتباط پیدا کند که بخشی از سلامتی در سایه غذای خوب و آشامیدنی‌های سالم محقق می‌شود و از این جهت صحبت‌های خوبی داشتیم.

وزیر بهداشت افزود: علاوه بر کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی ، جلسه ای هم با کمیسیونر عالی اتحادیه اروپا در حوزه بهداشت و امنیت غذا داشتیم که جلسه خیلی خوبی بود در خصوص تولید واکسن، تولید دارو و درعین حال راه‌های مبارزه با دخانیات و مواد دخانی، مصرف آنتی بیوتیک‌ها و همچنین مواد پروتئینی که عمدتا در حوزه دامپزشکی است و نیز راهکارهای مجهز ساختن آزمایشگاه‌ها هم از نظر فناوری و هم از نظر دانش ، بحث شد و گروه کاری هم مشخص شد و امیدواریم در آینده همکاری‌های بهتر و بیشتری داشته باشیم.

وزیربهداشت بر استفاده بخش خصوصی کشور از فرصت‍‌های همکاری با اتحادیه اروپا نیز تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی ما می‌تواند با استفاده از این فرصت‌های همکاری ضمن استفاده از تجریبات جهانی، محصولات خود را در قالب ارتقای استانداردهای موجود در ایران به استانداردهای اروپایی نزدیک کند و در بازارهای بین المللی حضور پیدا کند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در این سفر امضای تفاه‌منامه ای در دستور کار نبوده است البته قراردادهایی میان شرکت‌های بخش خصوصی دو طرف در حاشیه این سفر امضاء مي‌شود.

وزیر بهداشت و هیات همراه بعد از ظهر، همچنین از پارک علم و فناوری بلژیک در منطقه 'شارلروا ' در جنوب بروکسل بازدید و راهکارهای توسعه روابط و همکاری پارک‌های علم و فناوری ایران و بلژیک را مورد بررسی و تاکید قرار داد.

کد خبر 399636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha