چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس سند جامع توسعه و تعمیق فرهنگ نماز، زمانی به عنوان زنگ نماز در ساعات آموزشی مدارس در نظر گرفته شده و قانونگذار نیم ساعت زمان برای این زنگ پیش‌بینی کرده‌است .

محمدرضا مسیب‌زاده؛ مدير كل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌و‌پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت اجرای سند جامع توسعه و تعمیق فرهنگ نماز در مدارس کشور، اظهار کرد: سند جامع توسعه و تعمیق فرهنگ نماز، یک سند جامع نظام مهندسی است و کاملا تمام ارکان آموزش و پرورش در آن دیده شده است. این سند یک برنامه مدون، دقیق و کامل است که مطالعات آن از سال‌های گذشته شروع شد و سرانجام در سال 91 به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید و توسط رئیس‌جمهور به آموزش و پرورش ابلاغ شد.

مسيب‌زاده افزود: بر اساس این سند، زمانی به عنوان «زنگ نماز» در ساعات آموزشی مدارس در نظر گرفته شد و قانونگذار نیم ساعت زمان برای این زنگ پیش بینی کرد. در واقع برای برگزاری نماز جماعت در مدارس، نیم ساعت به سرجمع ساعات آموزشی مدارس اضافه شد و باوجود‌ آن‌که قبلا ممکن بود از زنگ تفریح یا زنگ کلاس‌ها برای نماز جماعت کم و زیاد کنیم اما اکنون قانونگذار تصویب کرده اجرای برنامه نماز در ساعاتی که با افق شرعی هم‌زمان شود اجرا بشود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: حضور دانش‌آموز در نماز جماعت اختیاری‌ست، اما توصیه ما به شرکت در نماز جماعت است.

او افزود: تمام مدارس ما در سطح کشور که شرایط برگزاری نماز را دارند و افق شرعی به ساعت حضور دانش‌آموزان در مدارس می‌خورد زنگ نماز را جزو برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی قرار می‌دهند.

مسیب‌زاده درباره توسعه مدارس قرآنی عنوان کرد: همه مدارس ما مدارس قرآنی است و در نظام جمهوری اسلامی مدرسه‌ای نداریم که مدرسه قرآن نباشد، اما رویکرد برخی مدارس ویژه‌تر است به عنوان مثال مدیر مدرسه سبقه قرآنی دارد و دانش‌آموزان رغبت بیشتری دارند.

او افزود: مدارس قرآن عموما در مقطع ابتدایی هستند و می‌توانند بین دو تا شش ساعت فعالیت‌های قرآنی را بیشتر انجام دهند. معلم ویژه و متخصص قرآن در مدرسه حضور دارد و همانند مدارس ورزش و معارف اسلامی است. قرآن‌آموزی در این مدارس غنی‌تر دنبال می‌شود و آیین‌نامه آموزشی دارد که مصوب شورای عالی آموز ش و پرورش است. بحث توسعه این مدارس را همانند دیگر مدارس دنبال می‌کنیم، اما توسعه فعالیت‌های قرآنی در تمام مدارس کشور بیشتر در اولویت است.

کد خبر 399609

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha