همشهری آنلاین: رئیس اورژانس هوایی گفت: تا دو ماه آینده شاهد راه‌اندازی اورژانس هوائی و حضور بالگرد در شهرستان گناباد خواهیم بود.

اورژانس هوایی

به گزارش ایسنا،«محمد سرور» در حاشیه بازدید از پدهوایی اورژانس گناباد در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: شهرستان گناباد یکی از پنج اولویت نخست سازمان اورژانس برای راه‌اندازی اورژانس هوایی بوده و با توجه به موقعیت سوق‌الجیشی و پوششی که می‌تواند به شهرستان‌های همجوار بدهد نقطه مناسبی برای اورژانس هوایی است.

وی یکی از بسته‌های طرح تحول نظام سلامت را بحث گسترش خدمات اورژانس هوائی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: ایران نوزدهمین کشور پهناور جهان بوده و الگوی ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در سطح کشورهای پهناور، استفاده از خدمات آمبولانس هوائی است که در دستور کار قرار دارد.

رئیس اورژانس هوایی گفت: وزارت بهداشت در راستای تأمین بالگرد با همکاری مجلس شورای اسلامی امید دارد که بتواند این ساختار را در کشور به طور گسترده‌ای گسترش داده و خدمات را به آحاد مردم در اقصی نقاط کشور ارائه دهد.

  • خرید 6 فروند بالگرد

سرور با بیان این‌که زودتر رساندن بیمار به مراکز تخصصی و فوق تخصصی از مزایای اورژانس هوائی است، تصریح کرد: خرید بالگردهای جدید و مدرن در دستور کار وزارت بهداشت بوده و در این راستا 6 فروند بالگرد خریداری شده و 9 فروند نیز در دست اقدام برای خریداری است.

وی ادامه داد: امسال 13 هزار پرواز توسط اورژانس هوایی صورت گرفته که جان 19 هزار نفر از مرگ حتمی نجات یافته که آخرین آن دیروز در ایلام جان مادر بارداری نجات یافته است.

سرور افزود: برنامه ارائه خدمات امداد نوروزی در دستور کار بوده و اورژانس‌ها در کنار جاده‌ها نیز مستقر هستند، ضمن این‌که هم‌اکنون 33 فروند بالگرد نیز در کشور فعال بوده و حوادث جاده‌ای را تحت پوشش قرار خواهند داد.

رئیس اورژانس هوایی هم‌چنین یادآور شد: 14 هزار نیروی اورژانس برای نوروز و سفرها در حال آماده‌باش خواهند بود و اتوبوس آمبولانس‌ها نیز در ورودی های شهرها مستقر خواهند شد.

کد خبر 399559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha